Как да напиша добро заглавие?
Добре написаното заглавие крие в себе си супер сила – повече четения, повече споделения, повече популярност за вашия бранд, повече клиенти, по-голяма печалба. И да, независимо дали става въпрос за заглавие на блог статия, на е-книга, наръчник, видео, имейл или др. е необходимо да отделите достатъчно време, за да го изпипате. Защото всички се борят за вниманието на потребителите.
Може да намерите много съвети за това как да напишете добро заглавие из интернет пространството. Ние сме подбрали няколко идеи, които се надяваме да ви вдъхновят и помогнат, когато се мъчите да озаглавите своя следващ текст.
Използвайте числа
Използването на числа води до повече кликове. Защо? Защото предоставя на читателя по-конкретен, по-структуриран и по-лесно четящ се текст.
- 20 съвета за по-бързо…
- 13 малко известни факта за…
- 5 признака, че…
- 8 причини защо…
- 11 храни, които…
- 3 стъпки към…
Числата привличат вниманието на хората. Окото ги забелязва и разбира по-бързо от която и да е дума. Освен това масово потребителите сканират заглавията (особено в интернет) и не изчитат всички думи до край. Използването на число в заглавието ще ги улесни много повече.
*Случайните и по-нетипични числа като 17, 19, 37, 9, 14 предизвикат малко повече интерес, защото са по-рядко използвани от 5, 10, 20 и т.н.
Примери: 40 начина да избегнем спам филтрите / 8 задължителни елемента за успешен онлайн магазин
Колкото по-кратко, толкова по-добре
Опитайте се да сведете броя на думи до минимум. Премахнете всяка излишна дума, която не допълва истински смисъла на заглавието, и оставете само тези, с които наистина не може да се разделите.
Разбираме, че това не винаги е възможно, а и е доста трудно. Но повярвайте – по-малкото думи имат по-силно влияние върху фокуса четящия.
Примери: Как се прави онлайн магазин? / SEO оптимизация на изображения
Силата на прилагателните
Щом потребителят търси информация, значи иска да намери отговор на въпрос, на свои проблем, на нещо, което го вълнува и е важно за него. Интегрирайте в едно темата, която представяте, и емоциите, които ще предизвикате. Ето и някои идеи за прилагателни, който са обвързани с емоциите и търсенията на потребителя:
- Лесен
- Бърз
- Полезен
- Важен
- Качествен
- Сигурен
- Успешен
- Ценен
Вие върху кое бихте кликнали: „Начини да стигна до Луната“ или „Лесни начини да стигна до Луната“?
Примери: Наръчник за успешна целева страница (landing page) / Подробен наръчник за създаване на онлайн магазин
Представете се като експерт по темата
Хората не търсят свободни съчинения и просто някаква информация. Това, което е в същината на техните въпроси и търсения, са всъщност факти и истини. Колкото и понякога да е трудно да признаем, всички искаме ред, яснота и предвидимост на действията и резултатите от тях. Затова много често нашата жажда за информация е точно от такъв тип:
- Трикове
- Тайни
- Съвети
- Причини
- Факти
- Изводи
- Принципи
- Елементи
- Тенденции
- Статистики
- Ползи
- Предимства
Включете някоя от тези думи в заглавието си и ще забележите колко по-четено ще стане то.
Примери: 4 Inbound маркетинг тенденции за 2018 / 22 начина да успокоим недоволния клиент
Задайте въпрос или отговорете на въпрос
Силата на Как, Защо, Кой, Кога, Къде, Какво не е за подценяване. Ако статията ви наистина дава отговор на въпрос, които читател си задава, значи вече имате готово заглавие. Препоръчително е да избягвате реторичните въпроси.
- Защо трябва да…?
- Как да постигна повече…?
- Къде да намеря…?
- Кои са най-ценните съвети…?
- Кога да публикувам…?
Пример: Какво е Чатбот и как ще помогне на бизнеса ви? / Защо да избера WooCommerce за своя онлайн магазин? + Бонус!
Прочетох статията и даже си я запазих в отметки. Много ми хареса, като цяло и макар да съм учил сео оптимизация, оттук добих ценни неща, които смятам да използвам в моите публикации. Човек се учи постоянно и се радвам, като има такива ресурси и то безплатни в интернет. 🙂
Здравейте,
Благодарим ви за коментара, опитваме се да бъдем полезни на нашите читатели по възможно най-оптимизирания вариант!
Поздрави от екипа на Speedflow Bulgaria.