Как да стартираме собствен онлайн магазин?

Как да стартираме собствен онлайн магазин? от Speedflow Bulgaria

Повечето хора вече са наясно, че ако искат да са максимално успешни, трябва да дигитализират бизнеса си. Всяка година онлайн продажбите растат лавинообразно и тази тенденция изглежда ще се задържи още дълго време.

В тази връзка ще поговорим за електронна търговия и как да стартираме свой собствен онлайн магазин.

 

Бизнес План

 

Преди всичко, трябва да знаете, че създаването на успешен уебсайт не е лесна задача. Първата стъпка, както с всяко друго бизнес начинание, е да създадете бизнес план. Той трябва да дава отговор на следните въпроси:

 

  • Какво ще продавам? –Проучване на пазара, избиране на ниша и продукти;
  • Как ще продавам? – Съобразяване на продукта със спецификите на пазара;
  • От къде ще зареждам стока? – Изграждане на дистрибуторска мрежа и определяне регулярността на зареждане;
  • Кои са моите конкуренти и как те продават? – Запознаване с конкуренцията, техните предимства, недостатъци и начин на работа;
  • Какви ще са разходите? – Определяне на всички възможни начални разходи, инвестиции в материална база и персонал;
  • Какво ще стане ако не успея? – Дефиниране на резервни опции при неочакван развой.

 

Избор на домейн и хостинг

 

Често подценявана стъпка е избирането на име за вашият уебсайт, т.нар домейн .

Има няколко критерия, към които е добре да се придържате:

 

  • Името трябва да възможно най-кратко, точно и ясно, което ще улесни запомнянето му;
  • Трябва да е лесно за писане и произнасяне;
  • Изберете подходящо домейн разширение – най-популярните като .com .net са първият Ви избор, но ако сайтът ще оперира само на локално ниво, можете да изберете разширение за съответната страна – .bg, .ru, .de, или .co.uk

 

Следваща стъпка е наемането на хостинг. Избирайте внимателно, търсете допълнителна информация и ревюта. Свържете се с няколко фирми и проверете колко бърза и ефективна е помощта, която предоставят. Избягвайте да се доверявате на сайтове от рода на „Топ 10 Хостинг доставчици“, защото в по-голямата си част са платени от самите фирми.

 

Избор на Платформа

 

Изборът на правилната платформа за вашият онлайн магазин е винаги противоречив момент. Всеки има различни впечатления и мнение за ползваните платформи, но има няколко, от които генерално може да започнете. OpenCart, WooCommerce and PrestaShop са лесни и интуитивни за хора с по-малко опит, а за по-големи магазини може да опитате и опции като Magento. Разбира се, винаги може да заложите и на инидивидуално разработена за вас платформа, но това обикновено е свързано с по-големи разходи

 

Качествено Съдържание

 

Само защото имате собствен онлайн магазин, не значи, че нямате поле за качествено съдържание за потребителя. Детайлни и добре обяснени продуктови описания, красиво обработени снимки, видео съдържание, специализиран блог с тематични статии – възможностите са безкрайни.

Пишете за потребителите си, а не за търсачките. Създавайте съдържание, което би било полезно и интересно за самите вас, неща, които самите вие бихте търсили.  Това ще го направи наистина откриваемо и ще задоволи потребностите на клиента.

 

План за Маркетинг и Реклама

 

Вашият сайт е готов, тествали сте го, проверили сте всяка страница за правописни грешки и проблеми във функционалността, „напълнили“ сте го с Вашето уникално съдържание и сте добавили продуктите / услугите. Оттук накъде?

 

Следва да съставите маркетингов план за реклама, промотиране и утвърждаване на бранда Ви. Защото сам по себе си онлайн магазинът Ви не би бил успешен ако никой не знае за него, нали?

 

Някои основни подходи са:

 

 

 

Ето, че вашият собствен онлайн магазин е готов за посетители, с ясна визия и цел, организиран и подреден, готов за революция в онлайн търговията. Съществуват много различни фактори, които са пряко отговорни за представянето му, но ако следвате този план успехът вероятно ще дойде по-рано отколкото си мислите.

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *