8 задължителни елемента за успешен онлайн магазин

Кои според вас са задължителните елементи на един успешен онлайн магазин? Страница с промоции? Търсене на продукти спрямо конкретни филтри и критерии? Контактна форма? Мобилна версия? Да, всички тези функционалности трябва задължително да бъдат част от инфраструктурата на всеки електронен магазин.
Днес обаче ще поговорим за едни други елементи. Тези, които са често пренебрегвани, но не по-малко значими за един наистина печеливш интернет магазин. Тези, които освен невероятно потребителско преживяване, носят и печалба. Кои са те?
1. SEO модул
За да се класира един сайт на добра позиция в Google, той трябва да бъде оптимизиран за търсачки (SEO). Същото важи и за онлайн магазините. Ако вашият магазин предлага стотици или хиляди артикули, оптимизирането на всяка една страница би било изключително тромаво и трудоемко. Ръчното въвеждане на мета заглавия, мета описания и тагове, които са задължителни стъпки от всяка вътрешна on-page оптимизация, направо ще ви откаже от идеята за ваш собствен интернет магазин! Затова ви препоръчваме използването на SEO модул. Той ще облекчи мъките ви, като автоматично ще генерира текстовете за SEO-то на всеки един продукт. В зависимост от eCommerce платформата, на която е изграден електронният ви магазин, съществуват различни плъгини и приставки за оптимизиране, които може да използвате. Ето някои премери за най-използваните платформи:
- За WordPress – Yoast SEO Premium*
- За Magento – ReloadSEO
- За OpenCart – SEO Pack Pro (платен); SEO приставки (безплатни модули)
- За Joomla – Jsitemap или SEO Boss
*Yoast има и безплатна версия, чийто функции не са никак базови и са изключително полезни.
2. Автоматично генериране на товарителници
Интегрирайте в своя успешен онлайн магазин модулите на куриерските фирми, които ви обслужват. По този начин генерирането на товарителници ще става автоматично . Така вие си спестявате огромно количество време от ръчното попълване и създаване на всяка една товарителница за всяка отделна поръчка. Модернизирането на тези процеси ще дадат възможност на клиентите ви (при необходимост) да използват генерирания номер и да се свържат с куриера. Поредното удобство за потребителите, което увеличава косвено посещаемостта на сайта ви.
3. Проследяване на пратките
Дребен детайл, но всъщност е голям бонус за вече направилите поръчка. Влизайки в клиентския си профил, те ще могат лично да проследяват местоположението на пратките си във всеки един момент. Какво получавате вие? Щастлив клиент без въпроси, който е готов да стане лоялен и… отново повече трафик към уеб сайта ви.
4. Всеки клиент да получава различен тип информация
Възможно ли е това? Да, възможно е посредством натрупаната Cookies информация за всеки посетител. Таргетирайте продуктите си и регулирайте какво вижда всеки клиент на заглавната страница на сайта ви. Направете това възможно на база историята му като постоянен или потенциален купувач. Например може да направите така, че новите потребители да виждат най-новите продукти, промоциите или най-купуваните стоки. А постоянните клиенти – продукти на тези марки, които вече са купували или търсили на сайта ви.
5. Различни цени за различните клиентски групи
Изключително удобна функция, когато онлайн магазинът ви е насочен едновременно към няколко основни групи крайни клиенти:
- Физически лица
- Юридически лица
- Клиенти на едро
Необходимо е да заложите в своя Back-end отделни клиентски групи и да предоставите за тях различни цени или процентови отстъпки. При своята регистрация клиента ще избере групата, към която се причислява. Това ще определи цените и продуктите, които ще бъдат видими за него в електронния магазина.
6. Автоматично известяване на клиента за наличен продукт
Предлагаме ви да интегрирате модул на сайта, който автоматично да уведомява клиента по имейл или в личния му профил при ново зареждане на изчерпани артикули или на такива, които е добавил в „любими“. Освен че ще го накарате да посети отново вашия уеб сайт, ще увеличите шансовете за негова последваща покупка.
7. Една страница за финализиране на поръчка
Редица проучвания (а и нашият личен опит) препоръчват правенето на поръчка да бъде на една страницата. Спестете на купувача време и множеството кликвания, преминаване през няколко страници и попълването на допълнителна информация. В противен случай шансът за финализиране на поръчка, която да доведе до реална продажба, намалява. Колкото по малко усилия полага вашият клиент, толкова по-доволен ще е, а и толкова по-бързо ще купи продукта. Право в целта, нали?
8. Аукцион
Признаваме, че аукционът не е за всеки бизнес. Но! Ако не е основна насока за вас, а допълнителна функционалност, това би бил още един начин за увеличаване на трафика към уеб сайта ви. Множество потребители ще влизат многократно за един и същ продукт, който те следят специално. Това може дори да увеличи изкупната му цена няколко пъти.
Ако имате допълнителни въпроси или пък обмисляте създаването на интернет магазин, можете да прочетете нашата статия с основни стъпки относно как се прави интернет магазин. И ако след това все още сте твърде решени сами да се захванете с начинанието, ви препоръчваме да свалите нашия подробен наръчник за E-магазин.
Имайте предвид, че това е процес, който налага наличието на широк набор от знанията – от програмиране, уеб дизайн и познаване на самата CMS система, до SEO, дигитален и класически маркетинг, онлайн и офлайн продажби и т.н. Или накратко казано, дълги години опит в бранша.
Съветът ни е да „подготвите домашното си“, след което да изберете сигурния път и се доверете на професионалисти от Speedflow за вашата изработка на онлайн магазин без да губите фокус от бизнеса ви! Не се колебайте да се свържете с нас тук или ни пишете на info@speedflow.bg.
Препоръчани статии

Как да увелича скоростта на сайта си?
декември 14, 2018

По-сигурен уебсайт в 6 стъпки
ноември 23, 2018