Самостоятелно оптимизиране на сайт. Откъде да започнем?

Самостоятелно оптимизиране на сайт. Откъде да започнем?

Решихме да ви разкажем за началните етапи на работа с уебсайт, който се нуждае от SEO – откъде да започнем и на какво да се съсредоточим, за да не губим време и ресурси.

 

Как да започнем SEO оптимизацията?

Първоначално трябва да се определят най-подходящите категории и подкатегории, които първо трябва да се популяризират. Това ще направи възможно тези позиции да започнат да ви носят печалба възможно най-бързо. Най-удобно е да се направи списък с приоритети за всяко действие (кои страници първо да преминат оптимизиране, кои текстове да се напишат на първо място и т.н.). Във всеки случай, без предварително подготвен план за действие няма да имате добри резултати.

 

[Стъпка по стъпка инструкции как да започнете оптимизацията на сайта си]

 

1. Решете по коя темата искате да „вземете“ челните места в резултатите от търсенето

Ако вече сте завършили уебсайта, тогава знаете приблизително в каква ниша трябва да се популяризира. Ако създаването на уеб ресурса все още не е започнало или е в процес, то е време да се избере неговия тематичен фокус. Обикновено всичко зависи от услугите, които възнамерявате да предоставите, стоките, които ще продавате и т.н.

 

2. Одит на конкурентите

Второто също толкова важно действие е да се извърши подробен одит на конкурентите.
Кои са вашите конкуренти? Какво трябва да се направи, за да ги победите?

Това е необходимо, за да разберете колко пари и усилия ще са ви необходими, за да може вашият сайт да е на челни позиции. Между другото, не се страхувайте да заимствате интересни неща от уебсайтовете на конкурентите, ако са привлекли вашето внимание. И на същия принцип се опитайте да избягвате да използвате това, което не харесвате с тях.

 

Одит на конкуренти

 

3. Избор на име на домейн и домейн зона

Много важен момент, защото толкова много собственици на сайтове в крайна сметка съжаляват, че са направили избор, без да се замислят колко е важно името.

Можете да направите, както мнозина – да изберете име на домейн, повтаряйки името на услугата или съвпадащо с основната ключова дума. Но ние препоръчваме да изберете име на домейн, което да повтаря името на вашата марка /бранда/. Или ако марката все още не съществува, домейнът трябва да помогне за формирането му.

Препоръчваме ви да изберете домейн зоната в зависимост от ориентацията на вашия бизнес (международен, национален, регионален, тематичен и т.н. /com, net, bg, fashion/).

 

4. Закупуване на стари домейни

Някои хора мислят за придобиване на дълго съществуващ домейн. Да, понякога може да помогне, но си струва да се вземе предвид вероятността старият домейн лесно да попадне под санкциите на търсачките (или вече да е попаднал) и да е включен в „черния списък“ на търсачките. Ето защо е по-добре да популяризирате нова, но собствена област с безупречна репутация.

 

5. Заявки за търсене (ключови думи и фрази)

Преди да “налеете“ сайта със съдържание, трябва да прегледате тези заявки за търсене, чрез които ще популяризирате сайта във вашата ниша. Тоест да се образува т. нар. семантично ядро. Най-лесният вариант е да използвате системи, работещи с големи обеми ключови думи – подсказванията на Гугъл, сродните търсения, инструментът за планиране на ключови думи в Google Ads, както и софтуери като Serpstat, Semrush и Ahrefs.

 

проучване на ключови думи

 

6. Клъстеризация на събраните ключови думи

Събраните ключови думи трябва да са структурирани най-добре под формата на таблица, разделяйки ги на различни категории, въпроси/отговори, теми за статии и т.н. Това означава, че трябва да се групират по смисъл и близост на тематиката.

 

7. Висококачествено съдържание

Започвайки да работите по създаването на съдържание, важно е да не бързате. Имате нужда от висококачествено съдържание (експертно, тематично, уникално, оптимизирано), а не просто да имате много текст на сайта си.

 

8. Вътрешна SEO оптимизиране на сайта

Също така, не забравяйте за комплекса от дейности, наречени “вътрешна SEO оптимизация на сайта”. Накратко, трябва да направите съдържанието на уебсайта перфектно, не само за потребителите, но и за търсачките. Да настроите вътрешни връзки между различни статии, които биха били полезни за потребителя, да напишете правилното заглавие и метаописание. Да разположите по възможност таблици, графики, снимки, видео – всичко, което би задържало за по-дълго вниманието на читателя.

 

9. Детайли при разработването на сайт

При разработването на сайт е важно да се имат предвид следните детайли

  • изборът на CMS е важен, но има малък ефект върху оптимизацията;
  • скоростта на реагиране на сървъра трябва да бъде възможно най-бърза;
  • наличие на „хлебни трохи“, които ще помогнат на посетителите да се ориентират;
  • сайтът трябва да бъде адаптивен – да се показва правилно в различни браузъри, на различни екрани, в различни операционни системи и т.н и да изглежда еднакво добре на всяка от тях;
  • файловете robots.txt и sitemap.xml трябва да са налични и правилно конфигурирани;

 

10. Външна оптимизация на сайта

Външната оптимизация на сайта включва създаването на връзки от други уеб ресурси към Вашите страници. За да изглежда естествен линк профила „в очите“ на търсачките, са необходими различни видове връзки: платени, безплатни, вечни, временни, анкорни, безарконни, смесени.

 

11. Социални фактори

За да покриете всички методи за оптимизиране в търсачките, ще трябва да работите със социалните фактори. Това означава, че имате нужда от:

  • регистриране в популярни социални мрежи;
  • създаване или участие в групи, тематични или близко тематични до Вашата сфера;
  • поставяне на бутони на страниците за харесвания и споделяния в различни мрежи;
  • да бъдете активни в социалните мрежи;

 

12. Поведенчески фактори

Друг момент, който засяга популяризирането на сайта са поведенческите фактори. Най-важното е да привлечете вниманието на потребителя в резултатите от търсенето. Ако търсачката забележи, че вашият сайт е по-често кликван в резултатите, ще го качи на по-горни позиции. Важно е дали човекът е намерил необходимата информация, след като е направил прехода към вашия ресурс или се е върнал в търсачката и е продължил с търсенето.
Поведението на посетителите в рамките на сайта (прекарано време, брой прегледи на страници, дълбочина на прегледите и т.н.) също се взема предвид. Работата по подобряване на поведенческите фактори се основава на анализа на статистиката на предишни действия на посетителите.

Сега вече можете и да започнете да популяризирате сайта. Приблизително тази последователност от действия ще трябва да се извърши от всеки, който ще оптимизира самостоятелно сайта си.

 

Ако все пак не успявате сами да се справите, ние сме на Ваше разположение ?

Оценете този материал!
5/5 - (8 votes)
5/5 - (8 votes)
Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *