Какво е SEO? – същност, принципи и значение

Какво е SEO? Същност, принципи и значение от Speedflow Bulgaria

В ерата на компютърните технологии онлайн присъствието на бизнеса е задължително. Независимо дали предлагате туристически услуги, продавате дрехи или управлявате свой ресторант – вие искате да сте там, където са вашите потенциални клиенти! Но това да имате свой сайт, блог или фейсбук страница далеч не е достатъчно ако не се уверите, че вашето послание достига до своята аудитория…

Много се говори за SEO в последните години и, макар хората да се образоват все повече по темата, още има ширеща се мистерия относно това какво е, как работи и най-важното – как да работи в наша полза? Точно това ще се опитаме да ви разкрием днес.

 

Какво е SEO?

SEO идва от Search Engine Optimization или казано на по-прост език – оптимизация за търсачки. Но както всичко друго и самите търсачки еволюират, техните алгоритми се развиват и се „научават“ да разпознават по-добре смисъла зад всяко едно търсене, не само ключовите думи, които то съдържа. Затова и оптимизацията за търсачки с времето претърпява метаморфоза и се превръща в оптимизация за хора (и техните намерения).

Процесът на оптимизация не е еднократен. Истинската полза се извлича, когато добрите практики се прилагат в продължителен период от време и се комбинират различни методи за действие.

Най-общо казано SEO оптимизацията се дели на два вида – вътрешнa (on-page) и външнa (off-page).

 

Вътрешно SEO

Тук се обозначават процесите и факторите, които са свързани със самия сайт и елементите по него. Това може да включва  съдържанието по страниците, линковете (връзките) от и към сайта, мета данните, URL адресите, цялостната архитектура, картата на сайта. С изключение на първите два, останалите елементи се изграждат еднократно. Съдържанието и връзките обаче имат нужда от постоянно добавяне и опресняване, за да могат да доведат до желания резултат. Ключовата дума е „Релевантност„! Ако търсите клиенти за вашия цветарски бизнес надали ще впечатлите някого със статии за автомобили или връзки, които водят към такива сайтове. Нещо повече – алгоритмите на търсачките са се развили до степен, в която могат да накажат вашата страница за неуместно съдържание или връзки към нерелевантни страници.

 

Външно SEO

Външната оптимизация обхваща всички процеси, които помагат на нашия бизнес да придобие популярност чрез външни ресурси. Това могат да бъдат социални мрежи, специализирани каталози, форуми, директории, новинарски сайтове, дори алтернативни търсачки. Помните ли ключовата дума? Да, релевантността и тук е от фундаментално значение. Целта на външните ресурси е да допълнят вашия онлайн облик и да ви създадат положителна репутация. Това може лесно да се постигне като давате на хората това, от което имат нужда – увлекателни и полезни статии, задълбочени анализи, интригуващи игри или специални промоции. Поставете се в „обувките“ на вашата аудитория и се замислете – какво съдържание би ви било потребно, какви текстове/обяви предизвикват интерес у вас и възбуждат любопитството ви? В крайна сметка един от най-полезните източници на информация може да бъдете самите Вие!

 

SEO срещу PPC

За да разберем напълно какво е SEO, е нужно да направим сравнението с другия начин за привличане на аудитория онлайн. При Pay-per-click (PPC) вие плащате на търсачката да показва вашата реклама в началото на резултатите. Всеки клик от потребител взима част от вашия PPC бюджет. Нека погледнем основните разлики между двата вида техники:

 

  • SEO похватите са органични, а тези при PPC – платени;
  • SEO е продължителен процес. При PPC резултатите са незабавни, но обвързани с разходите;
  • При платеното търсене се цели най-предно класиране. Органичният трафик гради репутация и авторитет;
  • Цикълът на покупка е максимално къс при PPC и удължен при SEO методиките;
  • Органичният трафик съставя 90% от целия трафик в мрежата.

 

И така, можем ли вече да обобщим какво е SEO? Оптимизация за търсачки, но и за хора. Обхваща процеси както по сайта, така и извън него. Продължителен и (до-голяма степен) безплатен метод с дълготрайни резултати.

 

А вие? Доколко успявате да включите SEO във вашата бизнес стратегия? Потърсете ни и ще намерим начин да дадем тласък на бизнеса ви!

 

За всички останали, ще намерите подробна информация относно добрите SEO практики в точка 6 на нашия наръчник за Стартиране на онлайн магазин.

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *