Какво е Чатбот и как ще помогне на бизнеса ви?

Какво е Чатбот и как ще помогне на бизнеса ви - Speedflow Bulgaria

Сигурно поне веднъж ви се е налагало да разговаряте с представител на отдел обслужване на клиенти – да разберете къде се намира пратката ви, дали даденият номер обувки вече е в наличност или просто за да си поръчате пица за вкъщи. Тези служители преминават множество обучения. Препрочитат правилници на поведение и усвояват бизнес етиката.

Въпреки това процесът на обслужване на клиент не може да се оптимизира повече от една определена граница. Все пак бързината и качеството на обслужване не зависи само от човешкия фактор. Даже напротив. В повечето случаи зависи от самата CRM система и методиката, която служителят използва в работата си.  Отговорът на ваш въпрос може да е на цели 10 клика разстояние, няколко минути зареждане на информация и попълване на данни.

Съществува ли решение на тези проблеми?

ДА, съществува! Правилно чухте – нарича се Чатбот.

 

Какво е Чатбот?

 

Чатботът е компютърна програма, която отговаря автоматично на запитвания на клиенти,  създавайки усещането за разговор с истински човек. Този диалог се осъществява чрез текст, аудио или други визуални елементи като изображения и емотикони. Така няма да има нужда да ангажирате конкретен служител, който да отговаря на клиентските запитвания или да пренасочва техните заявки. Разгледайте изображението по-долу, за да ви стане по-ясно какво представлява разговорът с Чатбот.

 

чатботът е една от най-новите тенденции в информационните технологии

В момента повечето Чатботове комуникират с крайни клиенти чрез най-големите платформи за изпращане на съобщения като Facebook Messenger, Viber, Skype. Основната им функция е заменянето на приложения. Какво ще рече това? Вместо да затворите Facebook Messenger и да отворите приложението на съответния ресторант, за да си поръчате нещо за хапване, можете да го направите директно във Facebook Messenger-а. Удобно, практично, спестява ви време, спестява ви и място на телефона.

Възможностите на Чатбота са много! Световно известни марки вече са разработили свои персонализирани онлайн асистенти – от Uber и H&M до CNN news, BurgerKing, Skyscanner и много други. Чатботовете са ефективни асистенти на клиентите и им помагат при:

  • пазаруване в онлайн магазини
  • проследяване на поръчки
  • запазване на билети за кино
  • резервиране на нощувка в хотел или маса в ресторант
  • информиране по въпроси, обвързани с времето, здравето и какво ли още не

 

Чатбот и AI (изкуствен интелект)

 

В софтуера на някои Чатботове има вграден изкуствен интелект (AI). Да, точно така  – изкуствен интелект. Това означава, че те не просто базират отговорите си спрямо внедрения в тях софтуерен шаблон. Те имат „способността“ да запомнят въпросите на клиента, както и отговорите, които са му дали. Впечатляващото е, че използват натрупаната информация и я прилагат при последващата си комуникация с клиента. Тези Чатботове еволюират сами и не се нуждаят от непрекъснати промени в софтуерния шаблон, по който работят.

 

Как Чатботът ще помогне на бизнеса ви?

 

От написаното до сега сигурно ви стана ясно, че използването на Чатбот може да помогне на клиента в много аспекти, както и да подобри потребителското му преживяване. Как още може да бъде полезен той на бизнеса? Ето и кои са основните предимства:

 

как чатботът ще помогне на бизнеса ви - Speedflow Bulgaria

В крайна сметка само доволният и добре обслужен клиент ще бъде мотивиран отново да се възползва от услугите и продуктите, които предлагате. Основна роля тук играе вашият чатбот, защото ви помага не само за увеличаването на удовлетвореността на вашите клиенти, но и още с:

  • Провеждането на целенасочени маркетингови кампании
  • Промотирането на нови продукти и услуги, които предлагате
  • Споделянето на популярни продукти и препоръчването им на клиенти ви
  • Получаване на безплатна обратна връзка от клиента
  • Събиране на аналитична информация относно поведение на клиентите, историята на техните кликвания, както и на комуникацията им с Чатбота
  • Чатботът е изключително лесен за употреба
  • Предоставя бърз достъп до желаната от потребителя информация
  • Може да работи без прекъсване 24/7
  • Няма нужда да ангажирате човек, който да е отдаден на клиентите 24/7
  • Осигурява възможност на потенциални клиенти да се свържат с вас от цял свят, независимо от местоположението им
  • И още много

 

Преди бумът бяха търсачките. А от едно известно време тази роля е заета от приложенията. Според много специалисти Чатботът е бъдещето на комуникационните и информационните технологии и е инвестиция, която си струва вашето внимание.

Ако желаете да научите повече по темата и се интересувате от разработването на ваш персонализиран Чатбот, не се колебайте да се свържете с нас. Ние ще ви помогнем да усъвършенствате онлайн преживяванията на клиентите си.

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *