Какво е Чатбот и как ще помогне на бизнеса ви?

август 22, 2017
в Блог, Дигитален Маркетинг, Онлайн Магазини, Социални Мрежи, Чатбот
1 коментар
19238
Сигурно поне веднъж ви се е налагало да разговаряте с представител на отдел обслужване на клиенти – да разберете къде се намира пратката ви, дали даденият номер обувки вече е в наличност или просто за да си поръчате пица за вкъщи. Тези служители преминават множество обучения. Препрочитат правилници на поведение и усвояват бизнес етиката.
Въпреки това процесът на обслужване на клиент не може да се оптимизира повече от една определена граница. Все пак бързината и качеството на обслужване не зависи само от човешкия фактор. Даже напротив. В повечето случаи зависи от самата CRM система и методиката, която служителят използва в работата си. Отговорът на ваш въпрос може да е на цели 10 клика разстояние, няколко минути зареждане на информация и попълване на данни.
Съществува ли решение на тези проблеми?
ДА, съществува! Правилно чухте – нарича се Чатбот.
Какво е Чатбот?
Чатботът е компютърна програма, която отговаря автоматично на запитвания на клиенти, създавайки усещането за разговор с истински човек. Този диалог се осъществява чрез текст, аудио или други визуални елементи като изображения и емотикони. Така няма да има нужда да ангажирате конкретен служител, който да отговаря на клиентските запитвания или да пренасочва техните заявки. Разгледайте изображението по-долу, за да ви стане по-ясно какво представлява разговорът с Чатбот.
В момента повечето Чатботове комуникират с крайни клиенти чрез най-големите платформи за изпращане на съобщения като Facebook Messenger, Viber, Skype. Основната им функция е заменянето на приложения. Какво ще рече това? Вместо да затворите Facebook Messenger и да отворите приложението на съответния ресторант, за да си поръчате нещо за хапване, можете да го направите директно във Facebook Messenger-а. Удобно, практично, спестява ви време, спестява ви и място на телефона.
Възможностите на Чатбота са много! Световно известни марки вече са разработили свои персонализирани онлайн асистенти – от Uber и H&M до CNN news, BurgerKing, Skyscanner и много други. Чатботовете са ефективни асистенти на клиентите и им помагат при:
- пазаруване в онлайн магазини
- проследяване на поръчки
- запазване на билети за кино
- резервиране на нощувка в хотел или маса в ресторант
- информиране по въпроси, обвързани с времето, здравето и какво ли още не
Чатбот и AI (изкуствен интелект)
В софтуера на някои Чатботове има вграден изкуствен интелект (AI). Да, точно така – изкуствен интелект. Това означава, че те не просто базират отговорите си спрямо внедрения в тях софтуерен шаблон. Те имат „способността“ да запомнят въпросите на клиента, както и отговорите, които са му дали. Впечатляващото е, че използват натрупаната информация и я прилагат при последващата си комуникация с клиента. Тези Чатботове еволюират сами и не се нуждаят от непрекъснати промени в софтуерния шаблон, по който работят.
Как Чатботът ще помогне на бизнеса ви?
От написаното до сега сигурно ви стана ясно, че използването на Чатбот може да помогне на клиента в много аспекти, както и да подобри потребителското му преживяване. Как още може да бъде полезен той на бизнеса? Ето и кои са основните предимства:
В крайна сметка само доволният и добре обслужен клиент ще бъде мотивиран отново да се възползва от услугите и продуктите, които предлагате. Основна роля тук играе вашият чатбот, защото ви помага не само за увеличаването на удовлетвореността на вашите клиенти, но и още с:
- Провеждането на целенасочени маркетингови кампании
- Промотирането на нови продукти и услуги, които предлагате
- Споделянето на популярни продукти и препоръчването им на клиенти ви
- Получаване на безплатна обратна връзка от клиента
- Събиране на аналитична информация относно поведение на клиентите, историята на техните кликвания, както и на комуникацията им с Чатбота
- Чатботът е изключително лесен за употреба
- Предоставя бърз достъп до желаната от потребителя информация
- Може да работи без прекъсване 24/7
- Няма нужда да ангажирате човек, който да е отдаден на клиентите 24/7
- Осигурява възможност на потенциални клиенти да се свържат с вас от цял свят, независимо от местоположението им
- И още много
Преди бумът бяха търсачките. А от едно известно време тази роля е заета от приложенията. Според много специалисти Чатботът е бъдещето на комуникационните и информационните технологии и е инвестиция, която си струва вашето внимание.
Ако желаете да научите повече по темата и се интересувате от разработването на ваш персонализиран Чатбот, не се колебайте да се свържете с нас. Ние ще ви помогнем да усъвършенствате онлайн преживяванията на клиентите си.
Comments
Вашият коментар Отказ
Разбирам. Научи повече.
Чатботовете ще помогнат много в подобряването на потребителското изживяване и в Сингапур го правят. https://e27.co/four-business-chatbots-made-in-singapore-20180403/