Четири Inbound маркетинг тенденции за 2018
Терминът Inbound маркетинг (може да се срещне и като „инбаунд“) е дефиниран за първи път от HubSpot през 2006 като „подход за привличане на потенциални клиенти с помощта на съдържание и взаимодействия, които са полезни и от значение за тях“. Това е една многокомпонентна стратегия, която включва SEO – оптимизация за търсачки, писане на блог статии, създаване на текстово, визуално и видео съдържание, имейл маркетинг, маркетинг на социалните мрежи (SMM).
Inbound Маркетинг
Inbound маркетингът не е инвазивна тактика за привличане вниманието на потребителите към дадена марка. Не цели да се натрапва пред очите на клиентите постоянно без тяхно разрешение, каквото наблюдаваме при традиционните Outbound практики (билбордове, платени реклами, печатни издания и т.н.). Посланията не се насилват, а напротив. Привличат именно тези, които ги търсят и имат нужда от отговори. С помощта на инструментите на Inbound маркетинга вие помагате на потенциалния клиент да ви намери по-лесно онлайн. Представяте им достатъчно информация за своя продукт или услуга, за да могат да направят информиран избор и да пристъпят към покупка.
В днешно време би било много необичайно, ако компаниите не използват Inbound маркетинг като част от своята цялостна маркетинг стратегия. За да разберете на какво точно да наблегнете през 2018, не спирайте да четете. Представяме ви четири Inbound маркетинг тенденции, които ще помогнат на бизнеса ви да стане още по-успешен през 2018.
Чатбот
Надяваме се, че все още не ви е омръзнало да слушате за изкуствения интелект (AI) и позитивите, които носи на бизнеса. Чатботовете са вид AI технология, която се превръща в силен инструмент на Inbound маркетинга. Защо?
През последните няколко години хората все по-активно използват приложения за изпращане на съобщения отколкото самите социални мрежи. И то не само за да общуват по между си, а дори и като средство за комуникация с фирми, търговски марки и т.н. Чатботът е компютърна програма, с помощта на която бизнесът може да бъде на разположение 24/7 на своите клиенти и то точно в най-големите платформи за изпращане на съобщения като Facebook Messenger, Viber, Skype, и др. Тези виртуални асистенти отговарят на потребителски запитвания чрез автоматизирани съобщения. Същевременно събират ценна информация и статистики за техните предпочитания, които след това бизнесът може да използва, за да подобри и обнови своята маркетинг стратегия.
Гост блогване
На всички може би ви е ясно, че наличието на блог, в които редовно публикувате статии, е изключително успешен метод за генериране на органичен трафик към сайта ви. Милиони статии се публикуват онлайн всеки ден. Блогването е прераснало направо в индустрия. Развива се непрекъснато, а конкуренцията е безмилостно жестока. Един добър начин да разчупите нещата, но и същевременно да привлечете нови клиенти, е чрез гост блогване. Това ще рече ваша авторска статия да бъде публикувана в друг сайт или блог. Въпреки че не е нова практика, 2018 залага големи надежди на нея.
ВАЖНО! Публикуването на информативна и качествена статия в сайт, който има по-малко от 1000 посещения на месец, и потребители, които не споделят неговото съдържание, би било напълно безсмислено. Когато блогвате в популярни сайтове с добър рейтинг и посещаемост, релевантни до вашата бизнес сфера, ще докарате също толкова качествен трафик и заинтригувани потенциални клиенти обратно към страницата си. А това е пряко свързано с нивото на продажби, ако въпросната страница предлага някакъв тип продукт или услуга като например „изработка на онлайн магазин„.
Подкаст
Подкаст е аудио предаване, което се излъчва по интернет. Все повече и повече компании залагат на подобен тип създаване на съдържание за своя бранд. Потребителите могат да го слушат навсякъде, дори и под душа! Въпреки че е сравнително нов инструмент на Inbound маркетинга, 11% от маркетолозите смятат да включат подкаста като част от своята маркетингова стратегия през следващите 12 месеца.
Подкастът представя информативно съдържание по един много оптимален начин, изключително удобен за потребителя. Приятно е да слушаш нещо полезно и без това постоянно гледаме втренчено в екрана на компютъра, телефона или таблета. Подкаста е четивото на хора с ограничено свободно време.
Създаването на подкаст не изисква никаква инвестиция от ваша страна. А ако след неговото излъчване, възпроизведете записа с думи и го включите като блог пост с линк, допълнително ще увеличите трафика към сайта си. Ерик Сю, съводещ с Нийл Пейтъл на подкаст сериите на Marketing School, споделя, че след като започват да правят подкастове, увеличават трафика към сайта си с до 25-30%!
Видео на живо
Когато говорим за тенденции в Inbound маркетинга, не може да не споменем видеото на живо. И като част от видео маркетинга, то ще се задържи на върха на класациите и през 2018 година. Аудиторията обича стриймването на момента. Ето какво казва статистиката:
- 82% от потребителите предпочитат да гледа видео на живо отколкото да четат блог пост;
- Лайв видеата се гледат три пъти повече от обикновеното видео във Facebook;
- Лайв видеа относно извънредни новини или конференции имат най-много гледания (56%), последвани от концерти (43%);
- 67% са по-склонни да купят билет за концерт или конференция, след като се гледали видео на живо от мястото на събитието.
Затова брандът ви трябва да започне да излъчва интересни неща на живо. Споделяйте, докато сте на събитие, интервюирайте някого, покажете нещо от „зад кулисите“, всичко, което е от значение за вас и вашата аудитория.
Какви други Inbound маркетинг практики мислите, че ще царуват през 2018? Споделете с нас в секцията с коментари по-долу.
Препоръчани статии
Facebook или Instagram? Кое е по-добре за бизнеса ми?
декември 3, 2018
Google Ads паралелно проследяване става задължително от 30 Октомври
октомври 25, 2018