Прави ли сайтът ви добро първо впечатление?
Може да оптимизираме и подобрим сайта си по редица начини. То не е A/B тестване, слагане на различни приставки, тулове, Google Analytics, JS галерии, бързи бутони към социални мрежи и куп още други неща… В желанието си да имаме от всичко по малко на сайта си, забравяме най-важното нещо – какво първо впечатление оставя той у потребителя.
А първото впечатление е от решаващо значение. Всяка малка грешка ще го изпрати при конкуренцията. И така, как сайтът ви да направи добро първо впечатление?
Очите гледат, мишката действа!
Хората не могат да направят нищо друго с вашия сайт освен да гледат и кликат с мишката из него (не включваме онези филмови хакери, които не използват компютърни мишки). Това е тяхното преживяване. Окото сканира и се ориентира за секунди.
А вашият сайт дали следва логиката на окото и погледа? Улеснява ли потребителя да види това, което търси и то от пръв поглед?
Прекалено препълнени страници, наблъскани с много информация, правят точно обраното. Само секунда е необходима на потребителя да прецени сайта ви. За да го направите достатъчно привлекателен, ви съветваме да прочете нашите статии: „Доброто съдържание – градивна единица за успеха на вашия сайт“ и „Психология на цветовете в уеб дизайна“.
Какво точно предлагате?
Този момент е критичен. Дори и уеб сайтът да ръководи посетителя плавно и лесно, да е подреден изрядно и интуитивно, ако не заявявате ясно и категорично точно какво предлагате, рискувате да загубите клиента на мига. Не забравяйте, че вашата оферта трябва да е точната за Вашия посетител. Тя трябва да удовлетворява необходимостта от конкретния продукт или услуги и да е решение на определен проблем.
А сега накъде?
Добре. Да речем, че покривате първите две основни точки – потребителите лесно се ориентират в вашия онлайн магазин и знаят какво им предлагате. Сега трябва да им покажете как да го получат. Как лесно да го закупят или спечелят.
Улеснете ги!
Не ги карайте да се ровят дълго из менюто. Това, което искате най-малко е да изнервите своя гост, нали? Нека посещението да се превърне в бърза продажба. Времето е еднакво ценно и за двете страни.
Няма място за грешки
Може би си мислите неща от сорта на: „Щом са ни намерили в интернет, значи потребителите са сериозно заинтригувани от това, което им предлагаме. А всеки такъв ще отдели достатъчно дълго време да се ориентира и разгледа. Да разгадае сложните термини и да изчете цялата информация“.
Грешка!
Възможно е, но не и от пръв поглед. А именно първия поглед създава първото впечатление, така определящо за последващите действия на потребителя. Без повече грешки, без повече оправдания.
Ако не сте сигурни точно как, обърнете се към екипа на Speedflow на info@speedflow.bg. Ние знаем как…
Препоръчани статии
7 Уеб Дизайн Тенденции за 2019
май 20, 2019
Създаване на електронен магазин – Подробен наръчник
октомври 2, 2018