Психология на цветовете в Уеб дизайна

Психология на цветовете в Уеб дизайна | Speedflow Bulgaria - Уеб услуги

Цвят и Свят

Светът около нас е обагрен в цветове. Влиянието и значението им в нашето ежедневие е неминуемо, въпреки че не го осъзнаваме. Цветовете на светофара не са избрани случайно. Бисквитите, които купихте вчера от магазина, може би подсъзнателно са ви привлекли, заради хармонията от нюанси върху опаковката. С цветовете дори описваме своите емоции и асоциации. Казваме например: „изчервих се“, когато се засрамим, „има жълто около устата“, когато някой е млад и неопитен, а с „бели дни“ назоваваме по-добрите и щастливи мигове от своя живот.

 

Психология на цветовете

Учените се вълнуват от значението на цветовете във всеки един аспект от човешкото съществуване още от древни времена. Съществуват редица научни направления, които се занимават с разкриване силата на внушението им. Психологията на цветовете е едно от тях.

Тази наука изучава цветовете като определящи за човешкото поведение. Множество проучвания показват например, че цветовете на продуктите са пряко обвързани с желанието на потребителите да ги притежават. Знаете ли, че 2/3 от потенциални купувачи твърдят, че не биха купили голям електроуред, ако не е в цвят, който предпочитат?! Според друго проучване до 90 секунди са необходими на човек да прецени дали би закупил даден продукт или не, като базира мнението си изцяло на външния му вид. За 90% от тези потребители цветът е определящият фактор.

Психология на цветовете в уеб дизайна

Психологията на цветовете се използва ексклузивно във всеки вид дизайн. Уеб дизайнът не е изключение. Дори напротив! Интернет е също толкова необятно и пъстро пространство, колкото е и реалният външен свят. Онлайн продуктите трябва да са цветово издържани, за да носят успешни конверсии. Подтикнете посетители на уебсайта си да предприемат желаното от вас действие. Как? Чрез внимателно подбрани и стратегически оптимизирани цветовете. Но бъдете внимателни. Освен положителни може да предизвикате и отрицателни емоции у потребителите. Желаете продажби, нали? Ето на какво трябва да обърнете внимание:

 

1. Задълбочено проучване

Съществуват редица фактори като пол, възраст и култура, които влияят върху индивидуалните възприятия на един и същи цвят. Не приемайте всичко за чиста монета. Да вземем например лилавото и неговата символика спрямо:

  • Традиционно значение: Обвързва се с чест, знатност, величественост, царственост.
  • Културни различния: В Тайланд и някой части на Южна Америка се асоциира с траур и скърбене.
  • Бранд символика: Тъмнолилавото често създава усещане за разкош, лукс и богатство, а по-светлото се асоциира с женственост и дори детинство.
  • Разлика в половете: Лилавото е в топ три на любимите женски цветове, НО и в топ три на НЕлюбимите мъжки такива!

Ами сега? Един цвят, а толкова много значения. Изборът не е лесен. Затова опознайте добре своята таргет аудитория. Направете предварително проучване. Към кой пазар е насочен вашият уебсайт – интернационалният или локалният? Повечето ви потребители са мъже или жени? Каква е възрастта има?  А интересите им? Отговорите на тези въпроси и съветите на Психологията на цветовете ще ви помогнат за ефективен уеб дизайн.

 

2. Вашият бранд

Следващата стъпка е да се съсредоточите върху самата ви марка. Имате ли вече разработен и активен бранд? Какви са цветовете на логото? Каква е историята на компанията ви? Какво послание искате да оставите у своите клиенти? Изградете си цялостна стратегия. Но имайте предвид, че не всичко е черно и бяло. Експериментирайте със своя уебсайт и го освежете с няколко нюанса по-тъмно или по- светло. Така ще запазите идентичността на марката си.

 

3. Хармония на цветовете

Тази тема е необятна и ще я разгледаме подробно в отделен пост. Днес ще подчертаем само няколко основни елемента:

  • Добър контраст за лесно четим текст и ясно различими изображения.
  • Цветна симбиоза за естетика, стил и наслада на окото.
  • По-малко различни цветове, струпани на едно място, за да не създадете усещане за обърканост.
  • Съгласуваност на цветовете из различни комуникационни канали за професионализъм и разпознаваемост на бранда.
  • Добър уеб дизайнер за качествен резултат.

Цветовата психология в уеб дизайна

Експериментирайте! Това че едни съчетания от цветове работят за едни, не означава, че работят за всички. Например след като Performable сменят своите CTA бутони от зелени на червени, увеличават конверсиите си с 21%. Ript правят същото, но от червен на жълт цвят, и получават 6,3% увеличение! Няма универсална рецепта.

 

4. Къде е важно да използвам цветове

Има стратегически позиции във всеки сайт, където цветът играе особено важна роля. Когато обмисляте своя уеб дизайн, използвайте Психологията на цветовете задължително при:

  • Поп-ъп прозорци
  • Очертания и граници
  • Заглавия
  • Нюанси на задния фон
  • Бутони, особено CTA
  • Основни изображения на началната страница

 

Ако имате нужда от помощ или сте в процес на търсене на добри уеб дизайнери, не се колебайте да се свържете с нас тук. Ние ще помогнем на вашия проект да се оцвети в цветовете на успеха!

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *