Google Ads паралелно проследяване става задължително от 30 Октомври

Google Ads паралелно проследяваване

Google Ads (познато още под бившето име AdWords) претърпя наскоро голяма метаморфоза. Промените са не само видими, но и засагащи функционалността и процесите зад интерфейса на самата платформа. Една от промените е свързана с проследяването (измерване) на кликовете върху платените реклами и тя се казва „Паралелно проследяване

 

Какво е паралелно проследяване

До скоро, когато даден посетител кликне върху платена реклама, Google го препращаше до междинна страница, която отчита въпросния клик и бъзро след това редиректваше към предвидената целевата страница зад рекламата. Всичко това се случа много бързо и повечето хора дори не го забелязват.

 

Линейно проследяване на кликовете върху реклама

 

Но както знаем, Google постоянно инвестират време и парични средства за подобряване на услугите и продуктите си. За това те решиха да дадат на рекламодателите, които измерват кликовете върху рекламите им, опцията това така наречено „Линейно“ проследяване да бъде заменено с по-оптимизиранното „Паралелно“ проследяване.

Паралелното проследяване означава, че след клика върху рекламата, потребителят отива директно на целевата страница докато успоредно (паралелно) се случва и 2-ро събитие – въпросното проследяване, за което вече говорихме, но на отделна страница. А целта е да се избегне евентуално забавяне при отваряне на въпросните реклами като по този начин може да се подобри представянето на рекламните кампании.

 

паралелно проследяване в Google Ads (AdWords)

 

Официалната статия на Google относно паралелното проледяване може да прочетете тук.

 

Относно задължителната промяна

Google казва: „Понастоящем паралелното проследяване е избираема функция за рекламодатели, които използват измерване на кликванията за трафик от кампании в мрежата за търсене и Пазаруване.“ – цялата статия тук.

Но, от 30 Октомври 2018 тази опция става задължителна за всички рекламодатели точно заради причините посочени по-горе. За това ако все още не сте я включили, не се бавете и го направете!

Плюсът от това ускорено зареждане на целевите страници е, че в случай, когато потребителите използват по-бавна мрежа, евентуланите редиректвания могат значително да забавят цялостния процес и това да навреди на ефективността на рекламната кампания.

 

Как да включим паралелно проследяване

Преди да започнете!
Ако използвате трета страна за измерване на кликовете, трябва да сте сигурни, че системата на въпросния доставчик е съвместима с паралелното проследяване. В противен случай се досещате, че има вероятност измерванията на кликвания и дори лендинг страниците ви да спрат да работят.

Ето още по темата за проследяването тук.

След това:

  1. Влезте в профила си в Google Ads
  2. Избирате „Всички кампании“ от навигационното меню
  3. В ляво „Настройки
  4. Настройки на профил“ > „Проследяване“> “Паралелно проследяване
  5. Плъзнете бутона за Включване на опцията

 

Как да включим паралелно проследяване в Google Ads

 

След това тествайте дали всички ваши линкове (на вашите реклами) работят като натиснете бутона „Тестване“ до шаблона за проследяване. Ако всички настройки на рекламната ви кампания са направени както трябва, включително точните URL-и и т.н., би трябвало да видите само зелени отметки, което означава, че всичко работи нормално.

В случай, че има някакъв проблем и определен линк не работи, в графата за състояние ще видите червен „X”. А тук можете да разбере какъв е проблема и как да го отстраните.

 

Трябва ли да бъдете твърде загрижени за промените?

Не точно. Паралелното проследяване вече се използва като метод за отчитане. Освен това, не всички браузъри го поддържат. Google вече анонсира, че традиционното линейно проследяване ще остане главно (по подразбиране) за браузъри, които не го поддържат.

Единствената по-важна грижа, която маркетолозите имат е да, се уверят, че ползването на системи/услуги за отчитане и проследяване от трети страни (доставчици на услуги за проследяване на кликове върху платени реклами) работи. Защото техните собствени системи за отчитане и редиректване може да не са съвместими с нововъведението.

 

В заключение

Като цяло задължителният характер на събитието не би трябвало да притеснява никого, защото паралелното проследяване вече е в употреба. Това е просто една малка стъпка към по-качествени услуги предлагани от бизнеса. А кой не желае услугите му да са по-добри?

 

Ако имате нужда от помощ, свързана с настройка на вашата Google Ads (AdWords) рекламна капмания, не се колебайте и се свържете с нас или ни пишете на info@speedflow.bg

 

Полезни връзки:
Проследяване на кликовете в Google Ads
Често задавани въпроси за паралелното проследяване
Списък с настройки за внедряване на паралелното проследяване

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *