PPC реклама. Що е то?

Тепърва навлизате в дълбоките води на дигиталния маркетинг? Търсите начини да популяризирате своя бранд онлайн? Няма как да не сте чували и за PPC реклама, съответно и CPC. Какво означават тези две терминологични съкращения и трябва ли да се възползвате от тях в следващата си дигитална маркетинг кампания – на това ще ви дадем отговор сега.
Що е то PPC реклама?
Сигурно сте забелязали, че много често когато напишете нещо в търсачката на Google заедно с органичните резултатите от вашето търсене се показват и рекламни страници, пряко свързани с вашето запитване. Ето това е PPC.
PPC (pay-per-click) в превод от английски език означава „плащане на клик“. Това е вид онлайн реклама, при която може да рекламирате своите продукти и услуги в популярни търсачки като Google, когато потребители търсят конкретно нещо в тези търсачки. Примерът по-горе ви показва как би изглеждала рекламата на вашия сайт за софтуерни и телекомуникационни услуги, ако даден човек напише в Google ключовите думи „buy softswitch“.
Плащането на подобна реклама става само и единствено, ако потребителят действително кликне върху нея. От тук произлиза и самото име PPC – плащане на клик. Предимството е, че дори и 15 000 човека да видят вашата реклама, а едва 80 да кликнат върху нея, вие ще заплатите само за тези 80 кликвания. Показателят, който обозначава сумата, която ще платите за едно осъществено кликване върху ваша обява, се нарича CPC (cost-per-click) – „цена на клик“. Тази сума е много динамична, мени се непрекъснато. Защо? Защото зависи както от обема на търсенията на конкретните ключови думи в момента, така и от конкурентите ви. CPC може да бъде фиксиран за един клик. Mоже и да изберете фиксиран дневен бюджет, с който да разполагате за своята PPC кампания.
*Внимание: Понякога CPC се използва вместо PPC, макар и CPC да е само част от дадена PPC реклама.
Как мога да проведа PPC рекламна кампания?
Всеки бизнес желае да излиза на първо място в Google. Не може просто да дадете една определена сума и да заемете челно място в търсачката. Целта на Google e преди всичко информираността на потребителя и възможността за свободен достъп информация. Затова платформи като Google Ads позволяват провеждането на PPC кампании – както текстови и диспплейни реклами, така и банери, видео реклами, реклами в мобилни приложения и др. PPC рекламите ви може да бъдат показвани в търсачките или пък да бъдат публикувани в сайтове, партньори на Google. Те получават процент от всяко CPC.
Ключовите думи са най-важният елемент при провеждането на PPC кампании. Това са думи или фрази, които са релевантни за вашия бизнес или пък са от голям означение за клиентите ви. Вие и вашите конкуренти трябва да “наддавате” за тези ключови думи със съответната заложената сума за клик. Победителят от така наречения търг ще получи място сред органичните резултатите от търсенето в Google. Алгоритъмът, който Google Ads използва, за да определи кой ще получи място за реклама, е много сложен. Освен цената, която ще заложите за ключовите думи, той взима под предвид фактори като:
- колко релевантна е страница, която рекламирате, спрямо зададената ключова дума
- какво е съдържанието на самата реклама
- историята на кампаниите ви в Google Ads
- и др.
Защо да използвам PPC реклама?
Конверсии
PPC рекламата е много полезен маркетингов метод, когато целта ви е да постигнете конверсия от тип покупка, абониране за имейл бюлетини, попълване на формуляри и др.
Трафик
Един от основните плюсове е увеличаването на трафика към вашия сайт. Колкото повече хора кликват върху вашата реклама, толкова повече хора ще последват линка и съответно ще посетят сайта ви.
Таргетирани реклами
Google Ads позволява да достигнете до своята целева аудитория много по-лесно – избирате локация, дата и време, ключови думи, уебсайтове и много други.
Разпознаваемост на марката
Дори и да не успеете да генерирате достатъчно продажби, важно е да се отбележи, че все пак много хора ще видят вашия бранд чрез PPC рекламата на топ място в Google.
Бюджетен вариант
Вие сами определяте каква сума желаете да отделите за PPC рекламата. Може дори да провеждате няколко отделни кампании едновременно.
Подробен анализ
Може да използвате данните от проведената кампания за ваши бизнес цели. Получавате и систематизиран анализ на резултатите – цена, печалба, гледания, кликове, посещения и др. Това ще даде насока за следващата ви кампания.
PPC рекламите са доказан и изпитан метод за увеличаване на конверсиите съответно и повече продажби, към които се стреми всеки бизнес и особено всеки онлайн магазин. Следователно, задължително трябва да присъстват като част от вашата цялостна дигитална маркетинг стратегия. А вие имате ли опит в провеждането на PPC и CPC кампании? Ако да, споделете долу в коментарите кои от функционалностите намирате за най-удобни.
Препоръчани статии

Facebook или Instagram? Кое е по-добре за бизнеса ми?
декември 3, 2018

Google Ads паралелно проследяване става задължително от 30 Октомври
октомври 25, 2018