8 задължителни елемента на всяка FaceBook кампания

8 задължителни елемента на всяка Facebook кампания от Speedflow Bulgaria

Вече сме в 2017-та и няма смисъл да говорим за Интернет и социални мрежи сякаш са ново явление. Най-вероятно всеки от вас има Facebook (сигурно и на тази статия сте се натъкнали именно там) и го използвате за личните си цели. Но Facebook също гледа напред и става все по-достъпен и предпочитан и в бизнес средите. Днес ще поговорим именно за това. Ще засегнем как се прави Facebook кампания и елементите, които са задължителни за успеха ѝ.

 

1Ясна цел

 

Когато решите, че е време за Facebook кампания, винаги съществува възможността просто да подсилите определен пост, което неминуемо ще има „някакъв“ успех. За да може той да е максимален, трябва да оптимизирате детайлите, а това започва с дефиниране на целите. Винаги е важно дали търсите ръст на конверсии, трафик към сайта, или пък просто промотиране на страницата Ви. Затова Facebook обновява постоянно своя “Ad Manager” и добавя нови опции и рекламни формати, които са достъпни за всеки бюджет и всяка кампания.

 

2. Таргетирана аудитория

 

Преди таргетиране на вашите клиенти е добре да се запознаете с техните особености, да направите проучване кои са те всъщност, от каква възрастова група са, дали са позиционирани във вашия град или в цялата страна, какви интереси имат. След като сте определили тези променливи, остава просто да ги въведете. Не забравяйте думата релевантност.

 

Ако вече познавате своята таргет аудитория посредством Facebook Pixel или други тракващи способи, няма да е нужно отново да минавате през по-горе написаното. Custom Audience е факторът, който трябва да следите.

 

3. Времево позициониране

 

Въпреки популярността на Facebook, хората не прекарват целия си ден в него. Това се случва средно около 2 часа дневно, както можете да предположите – по различно време. Разберете кога е активна вашата аудитория и насочете рекламата си в този времеви период. Може да направите интересен експеримент и да пуснете рекламите си 1-2 часа ПРЕДИ идеалният времеви период, за да избегнете конкуренцията и рекламата ви да се изгуби сред много други такива.

 

4. Call to action

 

Добре познат термин в продажбите и маркетинга. Всяка рекламна кампания, всяко рекламно приложение, всеки „Ad“ има нужда от текст / бутон тип “Call to Action”. Подсъзнателното влияние на думите, „Вземи с отстъпка…“; „Купи сега!“; „Възползвай се от промоцията“; „Абонирай се!“ е задължителен елемент за всяка Facebook реклама, защото именно той е този, който „тласка“ потребителя към крайната покупка!

 

5. Бюджет

 

Колкото по-голям бюджет, толкова повече хора ще видят вашата реклама. Това е генерално заключение, но когато имаме ограничения в паричните средства, трябва добре да преценим как да ги вложим. Имате 2 главни опции: плащане на клик – CPC (cost per click) или плащане на импресия – CPI (cost per impression).

 

Имате възможност да разпределяте бюджета си по дни и да таргетирате точно определени аудитории. Добре е бюджета да се следи постоянно и да се пренастройва при нужда.

 

6. Фина настройка

 

Както вече споменахме, Facebook обновява платформата си постоянно. Детайлите по създаването на реклама в социалната медия все повече и повече се автоматизират. Вече може да избирате измежду следните видове:

 

 

Всяка реклама има собствени технически различия относно размер на изображенията и тяхната правилна настройка, което може да предопредели дали кампанията ви може да се увенчае с успех.

 

7. Тестване и оптимизиране

 

Добра маркетингова практика е създаването на 2-3 варианта на дадената реклама. Използвайте различна визия, текст и послание, с леки промени в аудиторията и интересите. Препоръчително е да започнете с малък бюджет. Тествайте различни варианти. След това анализирайте данните и определете най-добрата им съвкупност за постигане на оптимално представяне. Така ще увеличите възможността, вашата реклама да бъде видяна от повече хора в техния „news feed“.

 

Излишно е да споменаваме, че част от успешната реклама е и брандинг елемента или иначе казано името на дадената фирма, продукт или услуга.

 

8. Готовност да задоволите клиентите си

 

И така. Всичко е подготвено, рекламата е пусната, вече имате първите лайкове и споделяния, първите запитвания. Трафика към сайта ви се увеличава.
За да е напълно успешна, рекламната кампания, тя трябва да завърши с добре обслужени и доволни клиенти. Това означава, че вие трябва да имате ресурс за това. Било то с помощта на персонал, добре оптимизирана система или бърз сайт, но вие трябва да сте подготвени!

 

Има голема възможност доволният клиент да се превърне в посланик на бранда Ви. А това ще означава само едно – продуктивна рекламна кампания!

 

Успех!

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *