3 големи промени във Facebook News Feed от 2018

3 големи промени във Facebook News Feed от 2018 от Speedflow Bulgaria

През последните няколко седмици от щаба на Facebook обявиха въвеждането на три много големи промени в начина, по който функционира ползваната от над 2 милиарда потребители в света социална мрежа. Нововъведенията ще изменят алгоритъма, определящ подредбата на постовете, които виждаме в секцията „Новини“ (News Feed) в индивидуалните си профили.
Както вече стана ясно от статията ни „Facebook News Feed – промени и влиянието им върху бизнеса„, платформата постоянно бива обновявана и променяна. А ето какво споделя основателят на Facebook  Марк Зукърбърг на стената си:

“Правим голяма промяна в методологията, по която е изграден Facebook. Сега екипите ни имат задачата да изместят фокуса от това потребителите да виждат подходящо съдържание към това да имат повече значими социални контакти по между си.”

Та, на въпроса с последните три промени, а те са:

 

1. Повече постове на близки и приятели

Facebook и потребителите

Новата версия на Facebook ще показа на потребителите повече снимки и публикации на техни близки и приятели. С предимство ще бъдат и постовете, които създават предпоставки за комуникация и споделяне между тях. В резултат обаче ще има по-малко публични постове на компании, търговски марки, фирми, медии, известни личности.

Публикациите, които ще се показват на предни позиции в Новините, ще бъдат тези, които предизвикват провеждане на диалог, дискусии, споделяния, обмен на коментари между приятели. Такива например са видеата на живо, постовете в Групи, бизнесът и медиите, който споделят важни за читателите местни събития и новини. Забелязахте ли как в News Feed-a вече действително започват да преобладават точно такива постове?  Ако не сте, пробвайте, със сигурност ще видите разликата.

Facebook и бизнеса

Тъй като мястото в секцията Новини на Facebook e ограничено изначало, гореспоменатите промени несъмнено ще окажат влияние върху публични и корпоративни страници. Очаква се спад в техния трафик. Мащабът на промените, разбира се, ще варира от страница на страница в зависимост от съдържанието, което публикува, и как хората реагират на него. Страници, които като цяло предизвикват малко интерес у потребителите, нямат коментари, споделяния и т.н., ще забележат най-голям спад в показването на съдържанието им. Страници, които създават предпоставка за диалог и интеракция между приятели, няма да усетят толкова голяма промяна.

!Внимание: Разбира се, вашето съдържание няма да изчезне напълно от секцията Новини на Facebook. Facebook предлага опция See First, където потребителите могат да отбележат своите предпочитания, и така да не пропускат публикациите на любимите си страници. Промяната не предвижда тоталното ограничаване на публични постове. Просто ще преобладават тези от приятелите и семейството. Предвидените промени не се отнасят за платените реклами!

 

2. Повече постове от сигурни източници

Малко след като въвеждат приоритизирането на постове от приятели, от Facebook обявяват следващата си стъпка към сплотяване на общността – оптимизиране качеството на публичните постовете. Тази промяна е насочена изцяло срещу невярна и заблуждаваща информация. По-напред в News Feed-a ще се показват новини от източници, които потребителите считат и класират като достоверни. Така от ръководството искат да се уверят, че публичните постове са с добро качество и са достатъчно полезни за Facebook общностите.

Това обаче ще отнеме повече време. За да влезе в сила, е необходимо провеждането на редица проучвания сред потребителите. Процесът вече е стартирал в САЩ. До края на годината се планува достоверността на даден източник да стане един от сигналите, спрямо които Facebook класира публикациите в News Feed-a.

 

3. Повече регионални и местни новини

Поредната стъпка към обновлението на Facebook News Feed е от 29 януари и е за  показването на повече местни и регионални новини. Имайки предвид локацията ви, страниците, които сте харесали, и публичните постове, споделени от местни източници, всичко това ще определя позицията на публикациите в News Feed-а. Съвсем логично се очаква това да се отрази много добре на публични страници, които споделят съдържание, насочено към местни общности.

 

Но как точно работи?

 

Дали този домейн е локален?

Facebook казва: „За да определим дали даден домейн е местен за вас, ние гледаме от къде идват читателите му във Facebook. Ако живеете в една и съща област като мнозинството от тези хора, това се счита за „локално“ за вас.“

 

Дали този домейн е източник на новини?

И още: „Използваме различни сигнали, за да идентифицираме новините във Facebook. Те биха могли да включват тежки новини, спортни новини, квартален блог или други местни източници.“

 

Промяната стартира първоначално в САЩ и постепенно ще се разпространява към всички останали точки на света.

Следете блога ни, за да разберете какви други ъпдейти на Facebook ще има, защото тепърва предстои да разберем.

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *