Facebook News Feed – промени и влиянието им върху бизнеса

Facebook News Feed промени и влиянието им върху бизнеса - Speedflow - дигитални речени

През юни, 2017 Фейсбук обяви, че над 2.01 милиарда активни потребители използват платформата ежемесечно, като средният престой на един абонат при едно влизане е около 20 минути! Влиянието на социалната мрежа върху обикновения човек и бизнеса е неминуемо, имайки предвид, че повечето хора я посещават повече от един път на ден.

Новините, които всеки отделен абонат вижда щом отвори Фейсбук, се определят от сложен алгоритъм, който непрекъснато се развива и подобрява. Защо? За да получавате качествена информация, изцяло съобразена с вашите индивидуални интереси и предпочитания. Забелязали сте го, нали?

Нека разгледаме промени, които направи Фейсбук през последните месеци и какъв е тяхният ефект върху бизнеса.

По-малко линковете към сайтове с недобро потребителско изживяване (UX)

 

Една от главните задачи е да се намали неудовлетвореността на потребителите от кликването на линкове, които ги отвеждат към страници с лошо качество. Несъответствия в съдържанието и натрапчиви или шокиращи реклами. След внимателно проучване и анализ на хиляди линкове към сайтове, от Фейсбук измислят специален AI (изкуствен интелект) алгоритъм, който проверява всеки споделен линк и го класира по качество на съдържанието му. По-този начин линкове с по-нисък ранг ще излизат по-назад в новините. А по-качествените сайтове ще бъдат показвани на предни позиции. Резултатът: абонатите ще виждат по-малко подвеждащи и повече информативни постове.

 

Ефект върху бизнеса:

Тези промени вече навлизат постепенно. Затова през следващите месеци се предвижда публикациите, които водят към сайтове с добро съдържание, да получат малко повече трафик, а тези, които не – да бележат лек спад в трафика. Разбира се, това ще варира от потребител до потребител. Корпоративните страниците ще могат да продължат свободно да споделят всичко, което би било интересно на техните клиенти. Затова, преосмислете и ако трябва обновете съдържанието на своите онлайн магазини или интернет страници. Осигурете на своите потребители добро онлайн изживяване, така Фейсбук ще класира споделения линк към вашия сайт на по-висока позиция.

 

 

Повече информативни линкове

 

Според проучванията на Фейсбук, има група потребители, които споделят голям брой линкове ежедневно и така спамят Feed-a на останалите. За да намалят влиянието на спамърите и разпространяването на проблемни линкове като кликбейт (примамка за кликове), подвеждащи заглавия и сензации, екипът на Фейсбук се стреми  да намали видимостта именно на тези линкове. Класирането на даден пост обаче не се определя само и единствено от този фактор. Затова първоначално тази промяна ще засегне само и единствено линковете (линк към статия например), но НЕ и домейни, страници, видеа, снимки, местоположения, статуси.

 

Ефект върху бизнеса:

Повечето потребители на Фейсбук няма да забележат почти никаква съществена промяна в своя News Feed. Но това не е без значение за бизнеса. Тези, които имат обхват до по-голяма аудитория, споделяйки линкове на спамъри, могат да забележат малък спад в броя на хората, до които достигат тези специфични постове – (постовете, споделени от спамъри). С други думи: внимавайте какво споделяте на стените на своите корпоративни страници. Ако споделите линк на спамър в професионалния си профил, то този линк ще достигне до по-малко хора. А това води до загуби на потенциални клиенти. Не целите това, нали?

 

Приоритет на линкове, които водят към по-бързо зареждащи се страници

 

Около 40% от посетителите на даден уебсайт го напускат, ако до три секунди той не зареди страницата. Затова Фейсбук предприема мерки да показва на потребителите си линковете, които ги водят до бързо зареждаща се страница. И по-малко такива, които отнемат повече време за зареждане. Бихте прекарали времето си в четене на нещо интересно, отколкото в чакане то да се зареди, нали?

Дали даден линк е достатъчно бърз или не се определя от две неща. Както от скоростта на зареждане на самия сайт, към който води линкът, така и от състоянието на интернет връзката на самия потребител. От това зависи дали Фейсбук ще класира линка на по-челни позиции в новините или не.

Ефект върху бизнеса:

Тези новости няма да предизвикат драстични промени. Но уебсайтове, които се зарежда бавно, могат да забележат спад в трафика от препратки. Затова е важно да се погрижите за скоростта и мобилните версии на своите сайтове. Това от една страна е важно за добро класиране на даден линк във Фейсбук и от друга във Гугъл и другите подобни търсачки. И преди всичко, това е от съществено значение за удовлетвореността на клиентите ви.

 

Ако се нуждаете от по-подробни насоки за вашата бизнес Фейсбук реклама, може да разгледате нашите 8 задължителни елемента на всяка Facebook кампания.

 

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *