Ролята на разработчиците в растежа на електронната търговия в България

електронната търговия

Бъдещето е светло за електронната търговия в България. Като член на ЕС България е на път към цифровизация, може би напредвайки с по-къси крачки от водачите на тази тенденция, но все пак с невиждан за страната темп до сега.

Пулсът на пазара

Според Statista, електронната търговия в България се оценява на 1,225 милиарда лева и се очаква да надхвърли 1,881 милиарда лева до 2024 година. Добрите новини са, че имаме причина и за още по-оптимистична нагласа.

Но преди това трябва да се направят няколко неща. По последно проучване само 65% от населението на България има достъп до интернет, а само 34% са направили поне една покупка в онлайн пространството през изминалата година. Може би задоволително обяснение за случващото се е, че хората все още не са напълно приели онлайн търговията като заместител на стандартния търговски модел.

Отстраняване на пречките

Доверието в онлайн търговията е една от страните на куба, която трябва да се нареди. Притеснения свързани със сигурността на транзакциите, незапознатост с електронни методи на разплащания и липса на доверие за качеството на продаваните стоки са основните стопери за по-бързото разрастване на сектора. Според Statista 95% от всички онлайн разплащания през 2017 са били извършени в брой. За 2019 година тази цифра е паднала на 58% за сметка на разплащания извършени чрез карти и електронни прортфейли. Това показва, че все пак доверието към онлайн обмените расте. Въпреки това може да се направи още за да се ускори процеса. Тук би следвало да си зададем въпроса: На кой се пада отговорността за остраняване на пречките забавящи развитието на онлайн бизнеса в България.

Интернет доставчиците, например, могат да удвоят усилията си при изграждането на интернет мрежата в България. Успех в това начинание би гарантирал по-голяма ангажираност за електронната търговия като цяло.

Разработчиците също ще трябва да изиграят своята роля. Тя по-скоро ще се състои в това те да обучат хората за съществуващите системи за разплащания, методите за защита на личните и банковите данни и механизмите, които гарантират справедливи електронни транзакции; както и да доставят лесни за употреба, качствени и модерни платформи за електронна търговия, които създават атмосфера на доверие в сектора.

Ролята на Speedflow

Целта на Speedflow е да повиши доверието в онлайн търговията чрез разработка на платформи, които предоставят отлично потребителско преживяване, прозрачност, и гарантирана сигурност. Постигаме това като залагаме на дълбокото си познание си в кодирането и бизнес процесите. Решенията ни отговарят на всички последни изисквания на ЕС за качество в електронната търговия.

Speedflow има над 15 години опит в уеб разработката и разполага с екип от професионалисти, които ще помогнат на бизнеса ви да се развие.

Свържете се със Speedflow на info@speedflow.bg за да научите как нашата услуга за изработка на онлайн магазин може да ви бъде полезна.

Rate this article!
5/5 - (1 vote)
5/5 - (1 vote)
Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *