Facebook или Instagram? Кое е по-добре за бизнеса ми?
Много често клиенти ни питат относно своята стратегия за маркетинг в социалните мрежи:
„Къде да съсредоточа усилията си – във Facebook или Instagram? Кое би свършило по-добра работа за бизнеса ми?“
Това е много интересен въпрос и сме сигурни, че и вие сте си го задавали. Истината е, че няма универсална формула, и всичко зависи пряко от сферата ви на бизнес и от целите, които сте си поставили. Днес ще ви дадем поле за размисъл и ще ви помогнем (надяваме се) да направите правилния избор за своя частен случай.
Силните страни на Instagram
Първенец по ангажираност на потребителите
Instagram e социална мрежа за споделяне на снимки и кратки видеа. И точно това е нейната най-силна страна. Потребителите реагират много по-добре на постове с визуално съдържание, отколкото на такива само с текст, по-лесно запомнят, по-лесно асоциират, по-склонни са да взаимодействат с бранда. А Instagram предлага точно това. Това е платформата с най-висок процент на ангажираност на потребителите. Постовете в Instagram имат много повече лайкове, изпреварвайки и Facebook, и Twitter. Например средният брой лайкове , които получава един пост на Victoria’s Secret във Facebook e 2,078, a в Instagram – 283,030!
Силата на #тага
Instagram позволява много по-бързото и лесно достигане до нова аудитория. Това е възможно благодарение на използването на хаштаговете заедно с постовете. Facebook също позволява използването на тагове, но степента на влиянието им във Instagram е много по-голяма. Снимка, публикувана с хаштаг/хаштагове в описанието, ще бъде видяна дори от хора, които не са ваши последователи. Те могат да я харесат, коментират, дори да разгледат профила ви. А ако намерят каквото търсят, може и да ви последват. В същото време, за да бъде видян постът ви във Facebook от някого, който не следва страницата ви, е необходимо да рекламирате съдържанието си.
По-млада аудитория
Трябва да сте наясно с демографските данни на Instagram, за дa може правилно да изградите стратегията си и да изготвите ефективно съдържание. Имайки предвид, че 59% от потребителите на социалната мрежа са на възраст от 18-29 години, Instagram става задължително място за позициониране на бранда и привличане вниманието на млади потенциални клиенти.
Инфлуенсъри
Инфлуенсърите са добре познати личности на широката аудитория, които правят колаборации с големи брандове и рекламират продуктите им сред своите почитатели. 80% от инфлуенсърите избират именно Instagram като платформа, където да правят тези промоции. Инфлуенсър маркетинга е прекрасно средство за повишаване ръста на продажбите. Позволява ви да достигнете до хиляди нови хора, при това по един елегантен начин.
Кои са най-често задаваните въпроси, които получаваме във връзка с Инстаграм, може да прочете тук.
Силните страни на Facebook
Феноменът на споделянето
Ето тук идва едно от най-големите предимства на Facebook пред Instagram. Facebook е социална мрежа за споделяне на съдържание от всякакво естество. Харесва ви видео – споделяте го. Харесва ви статия – споделяте я. Харесва ви снимка – споделяте я. Това е идеята на социалната мрежа – да дадете гласност на нещата, които са важни за вас и които останалите биха оценили. И ако някой види и действително хареса споделеното от вас, може да го сподели сред своя кръг от приятели. Така един и същи пост тръгва нататък по веригата, отново и отново. Нарича се вирусно споделяне на информация.
Всекидневно хората виждат във фийда си публикации на страници, които дори не следват, само защото някой от приятелите им ги е споделил. Това не е възможно в Instagram. В Instagram фийда потребителят вижда единствено личните постове на хората, които следва. Възможността съдържанието на бранда ви да стане вайръл във Facebook е много по-голям.
Аудитория на различна възраст
Не само че Facebook разполага с най-голямата общност от потребители от останали социални мрежи, но и обхваща всички възрастови категории. Платформата е широко разпространена по цял свят и вашето послание може да достигне до таргет аудиторията си доста успешно, дори и ако не поставяте конкретни възрастови граници. Ако искате да направите Facebook кампанията си истински успешна, прочете статията „8 задължителни елемента на всяка Facebook кампания“
Без лимити на споделени линкове
Най-вероятно вече ви е известно, че в Instagram употребата и споделянето на линкове е ограничено. Но във Facebook това не е така. Може да споделяте колкото линкове пожелаете, било то към свои продукти от вашия онлайн магазин, други страници, уебсайт, блог, видео канал или др. По този начин увеличавате трафика към уебсайта или целевата си страница.
Лесна комуникация
Обслужването на клиенти също е улеснено във Facebook благодарение на приложението Facebook Messenger. Вашият бизнес може да поддържа добра връзка със своите клиенти, да разрешава възникнали проблеми, да създава лични контакти, да изпраща промоции и да повишава лоялността към марката.
Е, какво избирате за своя бизнес? Facebook или Instagram? Или и двете? Ако се колебаете, свържете се с екипа ни на info@speedflow.bg. Ние ще ви помогнем да направите правилния избор.
Препоръчани статии
Google Ads паралелно проследяване става задължително от 30 Октомври
октомври 25, 2018
Разбирам. Научи повече.