Колко струва приложение за управление на резервации?
Дигиталната трансформация е на път да превземе света. Колкото повече се разпространява, толкова повече се увеличава натискът върху другите да се присъединят.
Приложенията за управление на резервации демонстрират тази дигитална тенденция на умалено ниво. Не отдавна дигиталното резервиране напълно измести традиционния метод, по телефона, като един по-опростен вариант, позволяващ на потребителите да намерят и резервират услуги или събития, като платят след това. Към днешна дата, те са вече завършени платформи, които реализират целия процес, от избор до консумация, само с няколко леки потупвания по екрана на мобилното устройство.
Според Criteo, резервации, направени през смартфон, допринасят за 40% от общия брой направени резервации през 2018—това може да има нещо общо с факта, че повечето резервации все още се правят през браузър. Разковничето за тях идва от следващите данни: 80% от всички, направени в същия ден резервации, идват от приложения. Това ни казва само едно: че приложенията са на царски път към това да станат най-предпочитан метод за правене на резервации—ако не днес, то утре.
Едно от нещата, които все още възпират бизнеса при създаването на допълнителен канал за печалба чрез приложения за резервации, е тяхната цена. Тази статия ще раздроби приложенията на техните функции и ще даде ориентировъчна цена и време за изработката на всяка от тях. Така читателите ще могат да добият представа колко ще им излезе разработката на приложение с желаните функции. Приятно четене! Моля, оставете ни коментар и се свържете с нас ако ви трябва приложение от всякакъв тип.
I. Основни модули
1. Административен панел
Админ панелът е задължителна част от едно приложение за резервации. Добре направеният панел позволява на админите да управляват потока от потребители, плащания резервации и нотификации. Също така и чрез dashboard те могат да следят всички бизнес операции, които преминават през приложението.
Разработката на админ панела е работоемък етап от направата на приложение за резервации. Той е командният център, където собствениците на приложението могат да добавят или извличат стойност от услугите си. Опцията да бъде закупен и интегриран готов админ панел съществува. Но често това не е добър вариант, тъй като този тип програми имат неразделно вградени чужди интереси в тях, като например генерирането на дразнещи реклами или допълнителни такси.
Време за разработка: 120-160 часа
Очаквана цена: 6700 – 8300 лева
2. Известия
Известията играят ключова роля в транзакционния процес. Без тях потребителите могат да се объркат за статута на техните транзакции, което пък да доведе до ненужни усложнения на един предопределено прост процес. Потребителите би трябвало да получават потвърждение за направени резервации, плащания, или промяна в програмата на събитията. Също така, нотификациите са полезни и за админите, поради същите изброени по-горе, и няколко допълнителни причини.
Готови нотификационни системи могат да бъдат закупени и интегрирани в приложението. За съжаление те имат няколко недостатъка, като например нуждата от отделен канал за техническа поддръжка и, доста често, неизпробвана сигурност. Нотификационните системи, изградени от нулата от нашите разработчици, предлагат по-добра сигурност и функции, нагодени за специфичния бизнес.
Време за разработка: 30 часа
Цена: 1600 – 2400 лева
3. Търсачка
В случаите, в които данните не са добре огранизирани или са твърде мащабни, на приложението му е нужна търсачка. Тази функция позволява на потребителите да навигират съдържанието и лесно да намират това, което им трябва. Колкото по-сложен е този модул, толкова по-лесно би било за тях да се ориентират, като разбира се това ще се отрази и на крайната цена на приложението.
Преценете съотношението между дълбочината на базата данни и степента на трудност на потребителите да се ориентират там. Колкото по-голяма е базата данни, толкова по-точна трябва да е търсачката, та и толкова повече умения и време ще се изискват за написването ѝ. Всичко това зависи от съдържанието и нуждите на потребителите на приложението. Но средно това отнема от 20 до 40 часа.
Цена: 1100 – 2200 лева
4. Регистрационна система
Регистрационната система: всички знаем какво е. Тя позволява на потребителите да създават акаунти в приложението. Приложения, които позволяват това, често се представят по-добре. Регистрационната система е важна, защото тя носи позитивни промени с запазването на броя потребители и дори увеличаването му.
Регистрационният процес може да е съставен от един начин на вписване или няколко. В основната си форма, потребителите могат да се вписват с техните електронни пощи. Допълнителни начини могат да се добавят, като вписване с акаунтите за социални медии или други акаунти. Колкото повече опции, толкова по-плавен е процесът на регистрация.
Отново, трябва да засегнем възможността за закупуване на отделна и готова система за регистрация. За съжаление същите недостатъци, които споменахме малко по-рано, също важат и за тях.
Време: около 40 часа
Цена: 2000 – 2800 лева
5. UI/UX дизайн
Докато приложение с богата и полезна функционалност може да си спечели добра репутация сред най-практичните от нас, едно такова със страхотен дизайн би спечелило сърцата на всички ни. Затова добрите разработчици отделят доста време за да пренаредят всичко с цел да пригодят добрия UX и UI дизайн. Отличният дизайн определено отличава едно приложение от другите, но никак не е евтин. Та, въпреки, че винаги можете да изберете един скелетен дизайн, ние винаги препоръчваме да натиснете и да направите тази допълнителна крачка и макар и тя да значи, че ще изхарчите малко повече.
Време: 100 – 120 часа
Цена: 5600 – 6700 лева
6. Система за плащания
Някой доставчици на услуги разчитат на стари методи като ‚резервирай и плати на място‘. В пълното си право са да го правят. Все пак работи за тях. Но дигиталната трансформация бута към все по-улеснени и по-бързи варианти. Рано или късно, те също ще трябва да се качат на борда или ще рискуват да бъдат изоставени от мнозинството. Това е така и за системи за разплащане, а за приложенията това значи интеграция на подобни системи.
Разработката им е работоемка. Може да отнеме до 3 седмици да се изработи една такава система – зависи каква функционалност се изисква – но понякога други процедури могат да забавят целия проект. По-евтини варианти са отново възможни, чрез закупуването на вече изработени системи. Но, отново, както обяснихме, те съдържат чужди интереси и често имат дразнещи реклами и допълнителни плащания.
Време: до 120 часа
Цена: 6700 – 8000 лева
До тук, общата цена на приложение за резервации с основно модули варира от 23800 до 30000 лева.
II. Спомагателни модули
Освен основните функции, допълнително могат да бъдат интегрирани:
- Езикови настройки
- Настройки за валута
- Интеграция на бутони за социалните медии
- Система за обратна връзка и ревюта
- Система за препоръки и т.н
С това Ви каним да направите този тест. Изберете функциите, които искате да има вашето приложение, поиграйте си с комбинациите и получете груба цена за завършеният продукт.
III. Изчислете цената на приложение за резервации
Не се обезсърчавайте от резултатите! Това е доста грубо изчисление. В Speedflow Bulgaria вземаме под внимание всички изисквания и нужди на клиентите и превръщаме добри идеи в красиви приложения на конкурентни цени. Нашият професионален екип от разработчици е подкрепен от талантливи дизайнери, QA testers и други. Speedflow Bulgaria предлага широк набор от услуги, включително разбработка на сайт, изработка на мобилно приложение, сървърни решения, уеб дизайн и други. Обърнете се към нас на info@speedflow.bg и ще получите цена, която много по-ясно отразява нуждите на проекта Ви. Очакваме Ви!