8 начина да печелите от безплатно мобилно приложение
Неслучайно безплатните мобилни приложения доминират пазара през 2019. Те са една доста атрактивна бизнес перспектива и са се доказали като работещ модел, стига да знаете как да ги промотирате. Освен това безплатните апликации са чудесен метод за разпространение на идеи.
Може би ще въздъхнете да научите, че не е задължително апликацията да е базирана на някаква разтърсваща идея, за да е успешна.
Pou приложението например е една такава успешна история. Разработена от 24-годишен ливански програмист, Pou дава възможността на потребителите да отглеждат виртуален домашен любимец – нещо като Тамагочи. Приложението струва $1.6 за iPhone и е безплатно за Android, с опции за закупуване на допълнително съдържание в играта. Всекидневно бива сваляно 260-320 хиляди пъти.
Имаме предвид, че в момента безплатните приложения са доста тенденциозни и като такива са идеален вариант за добиване на допълнителен доход.
В тази статия ще разгледаме 8-те най-разпространени начини да спечелите от своето безплатно мобилно приложение:
1. AdCharge
AdCharge е иновативен метод за реклама, който дава възможност на собствениците на приложения да показват реклами на потребителите си след всяко входящо телефонно обаждане. AdCharge позволява показването на реклами, които са персонализирани за всеки потребител, и гарантира, че те ще бъдат видяни от тях на 100% – при това без да накъсва мобилното им преживяване.
Собствениците на апликации, които изберат да интегрират AdCharge алгоритъма, получават солиден дял от общия рекламен приход и правят апликацията си по-атрактивна за рекламодателите.
2. Спонсорство/Партньорство
Друга идея е да уредите спонсор за своето приложение. Тази стъпка може да бъде направена преди започването на разработката му. Трикът тук е да изложите идеята за приложението си пред правилния човек или компания.
Спонсорството е чудесен начин да си набавите ресурсите, необходими за създаването на приложението, още преди този процес да е задвижен. Също така и ви позволява да се възползвате от аудиторията на вашия спонсор. Колкото по-голяма е спонсориращата компания, толкова по-добра ще е видимостта за вашето приложение.
3. Freemium приложения
Този бизнес модел се възползва както от платежните, така и от неплатежните потребители на мобилни приложения. При Freemium приложенията пътеката на монетаризиране и базирана на степента на ангажираност на техните потребители. Идеята е да им позволите да се ‚закачат‘ и да се насладят на съдържанието, преди да поискате заплащане.
Приложението ви ще бъде сваляно много повече пъти, ако не обременявате потребителите с допълнителни плащания още в самото начало.
4. Абонаменти
Абонаментните планове често се използват за апликации с ограничено съдържание – имаме предвид ‚платено‘. Тези приложения като cloud услуги, новини и истории, и видео стрийм спадат в тази категория.
Повечето собственици на приложения използват абонаментни планове след предварителен пробен период.
5. In-app purchases
In-app purchases се отнася за доход от продажба на допълнителни услуги или съдържание в приложението, които не са част от първоначалния й пакет.
Според Статиста in-app purchases държи лъвския дял на печалба от безплатни приложения.
За разлика от съдържанието при абонаментния подход с IAP се предлага съдържание, което е с повишена стойност, но не е задължително за ползването на апликацията.
6. Афилиейт маркетинг
Афилиейт е друг начин да си набавите приход – чрез комисионни от промоцирането на продукти, които ви харесват, във вашето приложение. Повече от 80% от марките и издателите използват афилиейт маркетинг за добиването на допълнителен приход.
Съветваме ви да изберете продукт, който отговаря на нишата на вашата мобилна апликация. Това значително ще увеличи конверсиите ви. Може да се възползвате от афилиейт реклама по следните начини: банери, интерстициални реклами (full-screen), нейтив, видео, играеми реклами, а също така и чрез push известия.
7. White Label код
White Label методът е доста хитър начин да се направи печалба от приложения, които вече имат някакви постигнати позитивни резултати в магазините за приложения. Ако сте уверени, че кодът на апликацията е безпогрешен, може да го продадете на други компании. От там, те могат да базират своята апликация на вашия framework.
8. Имейл Маркетинг
Дори и имейл маркетингът да не ви донесе мигновенен приход, той е доста ефективен метод за надграждане на вашето безплатно мобилно приложение и набавяне на нови потребители.
Има различни начини да си набавите необходимите имейл адреси. Например като предоставите на потребителите на приложението си възможността да се вписват в него чрез Фейсбук. Имейл маркетинг кампаниите биха предоставили равномерен ръст на абонати за вашето приложение и от там на допълнителен приход.
Ако успяхме да ви убедим, че разработката на безплатно мобилно приложение не е като да вървите срещу течението, разполагаме с екип от висококвалифицирани кадри, които могат да ви помогнат с всички аспекти на вашия проект, включително и с маркетинговата фаза.
Свържете се с нас на info@speedflow.bg и нека обсъдим следващите стъпки.