Успешен сайт за ресторант: 8 задължителни елемента

Успешен сайт за ресторант: 8 задължителни елемента

Голяма част от сайтовете за ресторанти имат лоша онлайн репутация. Доста от тях са тромави, бавни и твърде разсейващи, в резултат, на което не успяват да доставят приятно и ползотворно потребителско изживяване. Ниското им качество, като че ли се базира на ограничения бюджет, незаинтересованост или погрешно разбиране за онлайн реалността от страна на собствениците на ресторанти.

Каквато и да е причината, тази ниша в интернет се нуждае от спешна намеса най-вече от страна на професионалните разработчици на сайтове. Ние с готовност бихме се заели с решаването на проблем от такъв мащаб.

Тази статия цели точно това, да помогне на собствениците на ресторанти да създадат или затвърдят своя имидж в мрежата.

Та, какво е нужно, за да имате един успешен сайт за ресторант? Ето елементите, които задължително трябва да присъстват:

 

1. История

Историите задвижват света. Това се отнася и за сайтовете като цяло и особено за ресторантьорските. Историята, описваща пътя от момента на първото прекрачване на прага до днешен ден, придава характер на вашия ресторант и прехвърля неговата офлайн идентичност в мрежата. История, изпълнена с интересни личности – редовни посетители, собственици, екип и т.н. – разпалва въображението и окуражава хората да посетят мястото, където това се случва. Сещате ли се за „Бар Наздраве‘?

Всеки сайт за ресторант (и не само) трябва да има раздел „За Нас“, където неговата история може да се види черно на бяло. Не е нужно да споменаваме, че Гугъл побутват тези, които са споделили историята си, нагоре по тяхната стълбичка.

Ето и основните елементи, които е добре да присъстват в историята на един ресторант:

  • Как и кога е започнало всичко;
  • Преодолени препятствия – това не е задължително, но може да свърши чудеса ако е направено по правилния начин;
  • Ценности и цели;
  • Екип – всеки бранд има нужда от човешко лице/лица, които да бъдат свързвани с него (възможно е да видите отделна страница, в която се представя целия екип)

Макар структурата на „За Нас“ страниците в различни уебсайтове да е много подобна, ние в Speedflow Bulgaria винаги се опитваме да мислим различно и „извън кутията“. Стремим се да добавяме уникалност към всеки наш проект. Затова бихме посъветвали да експериментирате и във въпросната секция да добавите графа:

  • Редовни посетители на ресторанта – а ако те са и известни личности, още по-добре, това ще засили доверието във вашата марка (в много сайтове може да се види подобна отделна секция с наименование „Мнения на клиенти“ и всяко едно е от тях е качено с тяхно разрешение).

 

2. Елегантен и изчистен дизайн

Ако има място, на което изпитаните инстинкти за декор на ресторантьорите удрят на камък, то това е тук, в мрежата. Дали заради поостарели нагласи или заради нещо друго, доста собственици на ресторанти си мислят, че сайт се управлява по същия начин като ресторант. Поради тази причина те прилагат методи, с които са добре запознати, но впоследствие изпълват сайтовете с ненужни елементи, които отблъскват посетителите.

Всъщност всеки сайт на ресторант би трябвало да наподобява атмосферата на физическия ресторант или поне да намеква за нея. Това е така, защото посетителите прекарват много по-малко време в уебсайта отколкото в самия ресторант. От тук колкото по-малко бъркотия и разсейващи елементи има сайтът, толкова по-добре.

 

3. Адаптивен дизайн (RWD)

Трафикът от мобилни устройства нараства. Според проучване на Hosting Facts, той се увеличава с 3-5% всяка година. От 2018 насам изпреварва трафика от всички други устройства.

Ето защо е задължително и от изключителна важност сайтовете да имат адаптивен дизайн, който да подсигурява оптимално визуално изживяване на всяко устройство. Една инвестиция в сайт за ресторант с адаптивен дизайн вместо в мобилно приложение може да проработи в полза на по-бърза и по-ефективна услуга за клиентите на един ресторант. Това от своя страна ще затвърди онлайн присъствието на заведението.

 

Можете да намерите повече информация по въпроса в статията ни „Мобилно приложение или мобилен уебсайт„. С нейна помощ ще вземете подходящото решение за вашия бизнес.

 

4. Професионални снимки

Може да сте чували нашумялата фраза „Една снимка се равнява на 1000 думи“? Това е самата истина, защото… така сме устроени. Зрението ни предоставя по-кратки и по-бързи връзки между нашия външен и вътрешен свят от говоримия език.

 

Надяваме се, че не ви заварихме гладни. Ако е така, моля първо довършете статията. Освен ако… храната ви не изглежда като тази на снимката. Тогава до следващият път!

Надяваме се, че не ви заварихме гладни. Ако е така, моля първо довършете статията. Освен ако… храната ви не изглежда като тази на снимката. Тогава до следващия път!

 

Професионалните снимки на храна гъделичкат вкусовите ни рецептори и галят зрението ни. Те са идеален начин да се добавят „подправки“ към дизайна на вашия ресторантски сайт, което може да подтикне хората да ви посетят и да пробват ястията, които предлагате.

Правилната светлина, професионалната апаратура и добрата следснимачна обработка са задължителни, за да се получи един отличен визуален продукт. Затова е важно да се разчита на професионален фотограф – всяка уважаваща себе си компания за изработка на сайт има такъв.

*Не забравяйте, че говорим за уеб сайт и една от аналогиите, които всеки трябва да прави е „оптимизиране на изображения„. С други думи всяко изображение в него трябва да е максимално „олекотено“ и да заема минимално файлово пространство.

 

5. Ясно меню за храна

Идеята на онлайн поръчките за храна е да се нахраним, не да търсим развлечение. Идеи като прихождаща музика от китара, шокиращи Flash елементи и Youtube видеа просто не вършат работа в този случай. В ресторантския сайт всичко трябва да е опростено до такава степен, че да намали възможно най-много времето на чакане на клиента. Защото Гладът не чака!

Доста собственици на ресторанти знаят, че колкото повече избор има един клиент, толкова повече безпокойство изпитва той или тя, и използват този метод при създаването на менютата си, за да постигнат желания от тях ефект.

Да, но онлайн менютата за храна работят по различен начин. Ако например натикате всичките си ястия в една категория, малко хора биха имали търпението да изгубят време да търсят това, което искат. Вероятно бихте изгубили потенциален клиент. Ето защо правилното групиране на ястията е задължително.

Също така визуалното и текстово съдържание трябва да е оптимизирано, ако искате вашият сайт за ресторант да е бърз. Така той ще се класира по-добре в Google.

 

6. Безпогрешна система за онлайн поръчки

В някои ресторантски сайтове има функции присъщи по-скоро на онлайн магазин, което предоставя възможността да се поръчва храната от менюто онлайн. Но проблемът при някои от тях е, че процесът за правене и завършване на онлайн поръчката отнема 5-6 и повече стъпки. Това намалява драстично процента на реално завършените поръчки. Ето защо е препоръчително този процес да става на една страница с възможно най-малко стъпки! Една онлайн система за поръчки трябва да е като железопътна линия. Тя трябва да „води“ клиента от точка А до точка Б по възможно най-бързия път, без никакви отсечки между тях.

Някои ресторанти също избират да добавят и система за проследяване на поръчката, което позволява на клиентите им да следят къде се намира тя по всяко време.

 

7. Локално SEO (Local SEO) + вградена карта

От основно значение за всеки сайт за ресторант (и не само) е така нареченото Local SEO или локална оптимизация за търсачките. А за добра локална оптимизация във футъра на вашия сайт (това е най-долната част на уебсайта наречена на английски „Footer“) трябва да имате NAP + O (Name, Adress, Phone, Operating hours) информация или в превод – име, адрес, тел. номер и работно време.

Сами се досещате, че наличието на карта с местоположението на ресторанта е от особено значение в тази секция както от SEO гледна точка, така и за бизнеса ви като цяло, водейки клиенти до прага на ресторанта в+и.

Също така може да добавите секция „Партньори“ във футър раздела на сайта . Това може да ви донесе допълнителни изгоди – финансови или от гледна точка на допълнителна оптимизация за Google.

Ето и накратко задължителните футър елементи, които трябва да имате:

  • Телефонен номер;
  • Електронна поща;
  • Адрес;
  • Работно време;
  • Карта с местоположението на обекта;
  • Секция „Партньори“ (това не е задължително).

 

8. Бърза скорост на зареждане на сайта

Един добре направен уебсайт трябва да зарежда бързо. Проучване на Blue Corona показва, че възможността на потребителите да напуснат сайта веднага след като са го посетили нараства значително с всяка секунда, която му трябва да зареди. Ето защо бързото зареждане на вашата страница е от огромно значение.

Корелация и връзка между степента на отпадане и скоростта на зареждане на сайт

 

То може да бъде постигнато и с по-стари сайтове чрез оптимизация, но в идеален вариант то трябва да се вземе под внимание от самото начало на изработването му.

Ето и някои от начините, по които може да се постигне бързото зареждане на всеки сайт:

  • Изчистен и оптимизиран код;
  • Оптимизирани снимки и текст;
  • Добър и мощен сървър (Server Response Rate);
  • Кеширане на браузъра (Cache);
  • Ограничение на броя използвани плъгини – толкова колкото са нужни (plugin free);
  • Отстраняването и ограничаване на redirects към други сайтове (пренасочвания към 3-ти страни/сайтове или ресурси).

Може да намерите доста по-детайлно обяснение в нашата статия Как да увелича скоростта на сайта си.

 

И сега какво?

Разбира се, дори да имате най-скъпия сайт за ресторант на света, това не гарантира, че масите във вашето заведение ще са пълни всяка вечер, но определено помага. Вашият сайт е не само лицето на ресторанта ви в мрежата, но и начин да развиете неговия обхват и да си докарате допълнителен доход – от онлайн поръчки и реклами.

Ако имате нужда от изработка на сайт, който да отговаря на вашите бизнес нужди или от други уеб услуги, свържете се със Speedflow Bulgaria на info@speedflow.bg и изпратете вашето запитване!

Оценете този материал!
Успешен сайт за ресторант: 8 задължителни елемента
5 (100%) 1 гласувал(и)
Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *