Промотиране на мобилно приложение. Как и къде?

Промотиране на мобилно приложение. Как и къде? от Speedflow Bulgaria - Вашето дигитално решение

През юли 2018 се навършват десет години от отриването на първия интернет магазин за мобилни приложения App Store на технологичния гигант Apple. Той стартира с едва 500 апликации, а днес общият брой на всички приложения в него е 2,2 милиона (Май, 2017). Това обаче не е всичко. Още около 3 милиона мобилни приложения могат да бъдат намерени и в конкурентната платформа на App Store-a – Google Play Store.

Много, нали?

Как тогава новото ви мобилно приложение ще достигне до широката аудитория? Как ще се пребори с вече утвърдените апликации? Ето какво не бива да пропускате, ако искате успешно да го промотирате:

 

Уебсайт

Задължително трябва да изготвите уебсайт на своето мобилно приложение. Ако пък вече имате разработен и функциониращ корпоративен такъв, може просто да добавите бутони за свалянето му. Друга интересна идея е и да направите „Teaser“ страница на апликацията. Така допълнително ще възбудите любопитство на аудиторията. Защо е необходимо всичко това? Защото уебсайтът е:

  • Надежден и ефективен начин за промотиране на мобилно приложение в интернет
  • Подчертава автентичността на приложението, както и професионализма ви
  • Допълнителен канал, чрез който потребителите могат да открият вашия продукт
  • Още едно място за сваляне и инсталиране на вашия мобилен App.
  • Осигурява ви линк за споделяне в социални мрежи, форуми и др.
  • Може да го оптимизирате за търсачки (SEO) и да получите по-добро позициониране в Google
  • Ще може да провеждате платени PPC реклами в Google чрез Google AdWords
  • И още др.

 

Социални мрежи

За къде без тях в 21 век?! Всеки продукт, марка, фирма, корпорация има актуален профил и се възползва от неминуемите предимства, които платформи като Facebook, Twitter, Instagram (дори и Linkedin) предлагат на бизнеса. Направете го и вие. Не бягайте от потенциалните си клиенти.

Facebook например позволява изготвянето и провеждането на таргетирани маркетингови кампании специално за мобилни приложения (както за iOS, така и за Android). В социалната мрежа има цяла отделна секция за това. Чрез нея може да създадете кампании с цел увеличаване броя инсталирания на приложението или пък повишаване ангажираността на потребителите в самото приложение.  Платените реклами в социалната мрежа определено ще подпомогнат за по-бързото промотиране на апликацията ви, както и за  увеличаването на неговите сваляния. Таргетирайте спрямо фактори като възраст, местоположение, операционна система на мобилното устройство и т.н.

Youtube е още един канал, който не бива да пренебрегвате. Създавайте информативни видеоклипове, обвързани с функционалностите и предимствата на вашето мобилно приложение.  Ползите на видео маркетинга за бизнеса са много, а как да се възползвате от него, научете от нашата статия тук.

 

ASO – Оптимизация на приложения

Чували ли сте за SEO (оптимизация за търсачки)? ASO (App Store optimization) изпълнява същите функции, само че за мобилни приложения и тяхното позициониране в онлайн магазините за приложения.

Какво ще рече всичко това?

Нека припомним, че общият брой на мобилни приложения е около 5 милиона. Сред тях съществуват и такива с близки функции и предназначение. Именно поради това ASO е задължителен метод за популяризирането и по-лесната откриваемост на приложението ви в онлайн App магазини като App Store и Google Play.

Какво включва едно успешно ASO? Все пак основният начин, по който може да намерите и свалите дадено приложение, е като го потърсите в App магазин. ASO ще ви помогне да изпреварите своите конкуренти в резултатите от търсенето и  да позиционирате приложението си на по-добро място в App Store или Google Play. И така, кои фактори играят основно значение за вашето топ позициониране:

  • Име на мобилното ви приложение
  • Неговото лого/иконка
  • Проучване и анализ на ключови думи
  • Описание на приложението
  • Скрийншот (снимки) на прозорци от приложението
  • Видео – било то промо или с функции на апликацията
  • Брой сваляния
  • Брой деинсталирания
  • Задържане на потребителите
  • Рейтинг
  • Нови версии на приложението и отстраняване на програмни грешки

 

Search ads и Google AdWords

Search ads позволява платеното рекламиране на приложения в App Store на Apple. Така шансовете за позициониране на приложението ви на челни позиции в самия онлайн App магазин се увеличават многократно. Навярно знаете, че повечето сваляния на дадена апликация се реализират едва след като тя е потърсена в някой App магазин. Затова първоначалното инвестиране на определена сума, за да подбутнете броя сваляния, а и за да популяризирате самото приложение, е напълно логична.

Google AdWords предлага същото като Search ads, но за мобилните разработки на Android. Може да създавате рекламни кампании за Google, дисплейната мрежа, Youtube, реклами в други приложения и Google Play.  Google AdWords ви дава възможност целенасочено да таргетирате своята кампания, както и да определите нейните цели. След като изготвите рекламата, трябва да заложите определена сума, която ще заплатите за всеки потребител поотделно, само и единствено ако той/тя:

  • инсталира апликацията (CPI)
  • извърши определено действие в самата апликация (CPA)
  • или  и двете едновременно

 

Имате ли върпоси, които са останали неотговорени в тази статия? Не се колебайте да се свържете с нас. С удоволствие ще ви помогнем с промотирането на вашето ново мобилно приложение.

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *