Google Ремаркетинг за ефективен дигитален маркетинг

Проучванията на Statista сочат, че неосъществените онлайн продажби на дребно за второто тримесечие на 2017 година достигат 77,3 %. Това означава, че много голяма част от потребителите добавят желани продукти в своята виртуална количка за пазаруване, но кратко след това я напускат, без да направят реална покупка.
От графиката по-горе става ясно, че това не е единичен случай за конкретна индустрия. Даже напротив. Факт е, че мнозинството от хората, посещаващи вашия сайт, просто го разглеждат. Въпреки това, очевидно, продуктите и услугите ви са предизвикали първоначален интерес у тях. Защо да губите тези потенциални клиенти? Има начин да ги накарате да се върнат отново и да увеличите успешните конверсии. Вашата спасителна сламка се нарича ремаркетинг.
Какво е Google ремаркетинг?
Преди всичко нека направим разграничение между понятията „Ремаркетинг“ и „Ретаргетинг“.
Исторически погледнато, когато говорим за ремаркетинг, имаме предвид събирането на информация за определени хора и достигането до тях по-късно посредством поща или емайл, предлагайки им определен продукт или услуга.
Ретаргетинг е термин, който се използва при показване на платени реклами на хора, които вече са посетили вашия сайт. Това се осъществява посредством използването на информация за действията на посетителите запаметена в техния браузър под формата на „бисквитки“. Въпросната реклама достига до хората с помощта на 3-ти страни като например дисплейната мрежа на Google.
Със времето тези две понятия са се слели и често маркетолозите ги поставят под общ знаменател. Дори Google “взе назаем“ понятието Ремаркетинг, с което реално нарича своите ретаргетинг кампании.
Та…
Google ремаркетинг е важна част от дигиталния маркетинг, позната още сред маркетолозите като ретаргетинг. Този метод ви позволява да рекламирате своите продукти и услуги на посетители, които вече са разгледали вашия сайт или са използвали мобилното ви приложение, но не са закупили или поръчали нищо от него.
Как точно работи Google ремаркетинг (ретаргетинг)?
След като потребителят напусне сайта ви, той ще вижда вашите реклами на различни места из интернет пространството – сред резултати от търсенията си в Google, в други сайтове и приложения *, както и в дисплейната мрежа. Ремаркетингът ви дава възможност да изготвяте реклами спрямо нуждите на потенциалните си клиенти. По този начин ще ги насърчите да посетят отново сайта ви и да увеличите шансовете да извършат определено действие например покупка на продукт в онлайн магазин.
*Ако техните собственици са регистрирани в AdSense, което ще позволи показването на реклами в техните сайтове и приложения.
Ремаркетингът е много успешен и ефективен метод за рекламиране. Защо? Защото е директно насочено към тези потребители, които вече веднъж са проявили интерес към вашите продукти и услуги. Напомняйки им за своето онлайн присъствие чрез строго таргетирана рекламна кампания, вие ще оставите по-трайно впечатление у тях.
Изготвянето на ремаркетинг кампания се осъществява посредством Google AdWords. Тази платформа предлага широк спектър от ремаркетинг кампании, чрез които може да таргетирате посетителите в зависимост от действията, които са извършили на сайта ви. Google AdWords ви предлага няколко различни типа ремаркетинг – стандартен, динамичен, за мобилни приложения, видео, имейл и в резултатите от Google търсенето. Например чрез видео ремаркетинга може да покажете своите продукти или услуги на хора, които са гледали ваши видеа или вашия Youtube канал.
Предимствата на Google ремаркетинг
Google ремаркетинг ще помогне на бизнеса ви. Ето как:
- Успешно таргетиране – Google ремаркетингът ви позволява да изключите точно тези групи от таргет аудиторията, за които е малко вероятна да ви донесат успешни конверсии. Освен това може да конкретизирате своите целеви аудитории, съобразно тяхната история от действия на уебсайта. Изгответе криейтива на рекламите си спрямо тази информация. Например ако потребител е разглеждал конкретен модел обувки, може да му покажете банер с точно тези обувки, докато той разглежда друг сайт.
- По-висок CTR – Ремаркетинг рекламите имат по-висока честота на кликване (CTR – click-through-rate) в сравнение със стандартните дисплейни реклами.
- Повече успешни конверсии – Както вече пояснихме, целта на ремаркетинга е да припомни на потребителите за вашите продукти и услуги. Това ще ги подтикне да завършат незавършеното си действие на сайта ви. Кога потребителят има нужда от допълнително подбутване? Когато се колебае, обмисля своето решение и му е трудно да направи моментален избор. Ако оперирате в сферата на консултантските услуги, разработка на софтуер и дигитални решения, е твърде вероятно да сте усетили тази нерешителност у клиентите си. Точно тук строго таргетираната реклама, с която ще напомните за себе си, ще ангажира тяхното внимание и ще доведе до по-бързото реализиране на конверсии.
- По-малко разходи – Разходите по провеждането на ремаркетинг кампания не са големи. Именно поради това този метод се препоръчва като икономичен. Също като при провеждането на PPC реклами в Google AdWords, вие заплащате само и единствено на реализиран клик върху рекламите ви.
- По-висока възвръщаемост на инвестициите (ROI) – По-високата възвръщаемост на инвестициите се дължи на доброто, конкретно и ефективно таргетиране, което ремаркетингът предоставя. Първо, имате събрана допълнителна информация за целевата си аудитория. Второ, може да изпращате индивидуални реклами, изготвени специално за отделните си таргет групи.
- Разпознаваемост на марката – Когато потенциалните ви клиенти се натъкват неколкократно на рекламите ви из интернет пространството, това увеличава значително шансовете за по-бързото разпознаване на марката ви. Тя ще се запечата по-лесно в съзнанието на потребителите.
Провеждали ли сте ремаркетинг кампания до сега? Ако да, ще се радваме да научим какви бяха резултатите от нея в коментарите по-долу. Ако ли не, свържете се с нас, за да ви помогнем с успешния й старт или ни пишете на info@speedflow.bg
Препоръчани статии

Facebook или Instagram? Кое е по-добре за бизнеса ми?
декември 3, 2018

Google Ads паралелно проследяване става задължително от 30 Октомври
октомври 25, 2018