6 Тенденции в дигиталния маркетинг през 2017

6 Тенденции в дигиталния маркетинг

Почти всички тенденции в дигиталния маркетинг се менят непрекъснато и не следват определен цикъл. Да не говорим, че понякога всичко се случва толкова динамично, че това, което носи резултати днес, утре може да има съвсем обратен ефект. Затова събрахме за вас само тези тенденции в дигиталния маркетинг, които изглеждат устойчиви във времето и ще могат да определят успешната онлайн стратегия на вашия бизнес.

 

По-малко думи, повече визуални елементи

 

Маркетингът на съдържанието е топ тенденция в дигиталния маркетинг през последните няколко години, като все повече и повече се акцентира върху изображенията и другите визуални стимулатори. Така че може да забравите многословните статуси и дългите блог постове, освен ако целта не го налага (например обстоен анализ на практически ситуации). 2017 е годината на визуалното съдържание. Наблегнете повече на инфографики, снимки, видеа, дигитални наръчници, презентации, графики, чартове и др. Разказвайте истории не само с думи, рисувайте ги и визуално. В този ред на мисли, знаете ли, че постовете с изображения в социалните мрежи прогресивно предизвикват около 2.3 пъти по-голям интерес от тези само с текст.

 

Стриймване на живо

 

Лайв видеата са в безпрецедентен бум. Следвайки успеха на Snapchat, голяма част от социалните мрежи вече са интегрирали видеото на живо в своите платформи – Facebook, Instagram Stories. Новини, лични истории, протести, концерти – всеки се превръща в репортер на своите лични преживявания и гледни точки тук и сега. Това дава възможност на вашия бранд да привлече само тази част от аудиторията, която е пряко заинтересувана от конкретно събитие в точно определен момент. Лайв стрийминга повишава популярността на марката и лоялността на клиентите към нея, тъй като създава лична връзка между бранд и последователи. Предлагате извънредна  и ексклузивна информация, която е достъпна само за тези от тях, които са активни в този конкретен момент.

 

Инфлуенсър маркетинг

 

Световно проучване показва, че 84% от маркетолозите планират да проведат поне една инфлуенсър маркетинг кампания през следващите 12 месеца. Защо? Всеки човек има своя любима икона, пример за подражание или просто личност, която го вдъхновява. Тези инфлуенсъри са онлайн и имат профили в почти всички социални мрежи. Марките ги използват като рекламни лица, за да популяризират успешно своите продукти, като същевременно успяват да запазят своята автентичност и уникално послание, без това да бъде трън в очите на аудиторията. Не само топ брандове се възползват от тази маркетингова стратегия. Това се случва навсякъде  – малките и средни бизнеси я прилагат успешно и на местно ниво. Срещу определена сума има агенции, които ангажират инфлуенсър от социалните мрежи, за да достигнат до неговите многобройни последователи! И това работи повече от успешно.

 

Изкуствен интелект (AI)

 

През 2017 все повече и повече се обръща внимание на AI, една от най-горещите тенденции в дигиталния маркетинг. Например търсачки като Google,  социални мрежи като Facebook, различни видео игри, платформи за обслужване на клиенти и още много други индустрии разполагат с интегриран AI алгоритъм, за да рационализират своя бизнес модел и да подобрят преживяванията на клиентите си. AI се прилага успешно и в редица високотехнологични електронни решения, които предоставят на бизнеса задълбочени анализи за прогнозиране на нуждите на потребителите.

 

Малките и средни фирми може да не създават чак толкова сложни и интелигентни алгоритми като тези на Google или Facebook, което обаче съвсем не означава, че не могат да се възползват от AI. Тук идват на помощ чатботовете. Това са програми, които отговарят автоматично на поставени от крайния клиент въпроси. Чрез внедряването на чатботове компаниите спестяват ресурси, но също така осигуряват безплатен и иновативен канал за реклама. Те комуникират с потребителите чрез най-популярните платформи за изпращане съобщения – Facebook Messenger, Viber, Skype, Telegram. Бъдещето на чатботовете е обещаващо!

 

Интернет на нещата (IoT)

 

Голяма част от технологиите, които използваме в ежедневието си, са свързани с Интернет. Мобилни устройства, таблети, дистанционно управление на телевизори, отопление, осветление, заключващи устройства и всичко това – включено в мрежата. До 2020 година се очаква над 75 милиарда устройства да имат интернет връзка, което означава, че техният брой ще бъде десет пъти по-голям от този на жителите на земята.

 

От маркетингова гледна точка те са допълнителен източник на информация и данни в реално време за бизнеса – навици на потребителите, как те взаимодействат със самите устройствата, подобряване обслужването на клиенти, изпращане на рекламни послания и др.

 

Анализиране на големи бази данни

 

Дигиталната ера носи със себе си огромно количество данни и информация. В момента една от основните задачи на маркетолозите е да систематизират, анализират и използват качествено данните и статистиките при изготвянето на своите маркетингови стратегии. Чрез тях те получават по-задълбочен поглед върху пазарната ситуацията, дават насока на бизнеса къде и как да таргетира своите продукти, кои канали да използва, как точно да изработи или модифицира своите продукти, какви са нуждите на потребителите, каква да бъде следващата рекламна кампания.

 

Източниците на тези данни са безкрайно много – социални мрежи, уебсайтове, мобилни и други устройства, апликации, имейли и др.  Информация се получава във всеки един момент, в реално време, което прави нейното количество  още по-изумително, а систематизирането й още по-голямо предизвикателство. Въпреки това задължително трябва да се намират точните способи за нейното анализиране, това е от съществено значение за развитието на всеки бизнес.

 

A какви ли нови тенденции в дигиталния маркетинг ще ни донесе 2018? Някакви предположения?

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *