7 уеб дизайн тенденции, за да сте в крак с 2017

7 уеб дизайн тенденции, за да сте в крак с 2017 от Speedflow Bulgaria

Всяка година уеб дизайнерите измислят креативни и иновативни начини да се погрижат за перфектния ни онлайн имидж. И няма как да е другояче след като толкова много процеси влияят на това как ще изглежда нашият сайт – SEO фактори, скорост, оптимизация на кода, технологично развитие. Еволюцията е на всички нива и, макар много от добрите практики да се запазват, постоянно се появяват нови и интересни похвати, с които да смаем онлайн аудиторията си.

Днес ще ви запознаем с някой от най-модерните и любопитни начини да освежите своя уебсайт.

1. Асиметрия

Пример: Leen Heyne Fine Jewelry

Една от най-революционните промени бе разчупването на стереотипа за задължителната симетрия, който дълги години бе актуален в уеб дизайн средите. Асиметрията привлича вниманието към точно определена част на страницата или детайл от нея. Разбира се, не трябва да бъркаме асиметрията с хаос, защото тя изисква още по-голямо внимание към детайлите, отколкото традиционният стил.

2. Големи шрифтове

Пример: Focus Lab

Използването на големи шрифтове, особено при ключовите визуални елементи, е следствие на една друга уеб дизайн тенденция, която се появи преди време – минимализмът. Натрупването на много визуални компоненти и текст отдавна не е актуално, а минималистичната стилизация дава безкрайни възможности за създаване на уникална идентичност.

3. Приоритет на мобилната оптимизация

Пример: Google Maps

Броят на мобилните потребители расте лавинообразно и това често налага и промяна в начина, по който се изгражда и оптимизира един сайт. Докато доскоро принципът бе оптимизацията да се случва от големи към по-малки екрани, то сега тази тенденция се обръща. Мобилната оптимизация също е и ценен ресурс за брандовете, когато трябва да определят ключовите моменти в посланието си. Така че популярността на респонсив дизайна е само началото…

4. Автентична фотография

Пример: Authentic Portrait

Използването на свободни за сваляне, еднотипни снимки (т.нар. stock photos) трябваше отдавна да е замряло. Хората прекарват много време в Интернет и все по-натрапчив става този „мързел“ при визуалното представяне на сайта. Забравете за това и се фокусирайте над автентични снимки от професионален фотограф, които да ви представят по уникален начин. Ескпериментирайте с нетрадиционни ъгли на камерата и наситеност на цветовете.

5. Еволюция на анимацията

Пример: Type Terms

Стремителното развитие на HTML5, CSS и jQuery даде неимоверна свобода на анимацията и я превърна във важен елемент при изграждането на идентичност за бранда. Широко приложение намира и при UX дизайна, улеснявайки навигацията и разнообразявайки престоя на сайта. Независимо от предназначението, анимацията си остава една от свежите уеб дизайн тенденции, която тепърва има да разкрие пълния си потенциал.

6. Видео и VR

Пример: BMW Virtual Tour

Видеото в никакъв случай не е нов похват, но употребата му в уеб дизайна тепърва търпи развитие. Проучвания на HubSpot сочат, че над половината мобилен трафик вече е във видео формат, а до 2018 тенденциите сочат, че такъв ще е над 70% от цялостния Интернет трафик. Виртуалната реалност (VR) обаче, тепърва бележи бум и производителите на хардуер влагат сериозни инвестиции в технологията. Засега VR технологиите намират приложение предимно в гейминга и в медия прожектирането, но е само въпрос на време преди да станат неделима част от виртуалните ни преживявания.

7. Иновативно скролване и паралакс

Пример: Costa Coffee

Последните уеб дизайн тенденции не подминават и начина, по който потребителят „се движи“ по уеб страниците. Отминаха времената, когато преместването по страницата се осъществяваше отгоре-надолу, от началото до края на страницата. Механиката на придвижване вече все по-силно се съобразява и с представяното съдържание – както динамично, така и статично. Особено широко приложение намира при представянето на видео ресурси.

Паралаксът е визуален ефект, който води началото си от старите 2D видеоигри. За да се постигне дълбочинен ефект в равнинната графика се използва различна скорост на движение на изображенията на предния план и на фона. Това създава илюзия за дълбочина и не е случайно, че този метод също е сред предпочитаните през 2017.

В заключение можем да ви дадем следния съвет – не е срамно да се гледат чужди дизайни и да се черпят идеи от тях. Следейки тенденциите в уеб дизайна можем само да подобрим уменията си и да намерим по-иновативни подходи да впечатлим аудиторията си…

… или просто ни споделете идеите си и оставете професионалните ни Уеб Дизайн услуги да им вдъхнат живот.

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *