20 фактора за по-добро класиране в Google, които не знаете

20 фактора за по-добро класиране в Google, които не знаете от Speedflow - SEO оптимизация

Факторите, които определят позицията на сайта ви в големи търсачки като Google, са над 200. О, да! И тъй като вече ви запознахме с основите на SEO (оптимизация за търсачки), днес решихме да ви представим и компилация ни от “по-малко известни” за повечето хора, но ефективни тактики, за по-доброто ви класиране в Google.

И така, знаете ли, че:

 

1. Последни актуализации

Приоритет се дава на най-скоро обновените страници. Google дори показва датата на последната актуализация в резултатите от самото търсене (SERP):

2. Мащаб на промените

Какви промени нанасяте в дадена страница също допринасят за по-доброто й класиране в Google. Например добавянето или премахването на цели параграфи и елементи от съдържанието се счита за по-важно, отколкото замяната на няколко думи из текста тук и там.

 

3. Честота на актуализиране

Редовното обновяване на съдържанието на сайта ви оказва ползотворно влияние върху класирането му на челни позиции в Google. Колкото по-често обновявате сайта си или дадена страница от него, толкова по-добре!

 

4. Допълнително съдържание

Знаете ли, че ако сайтът ви съдържа допълнително съдържание (под формата на лихвени калкулатори, конвертори на валута,  интерактивни рецепти и други) помага за по-доброто му позициониране в Google.

 

5. Булети и номериране

Използването на номерирани и неномерирани списъци или така наречените булети при оформлението на текстово съдържание са предпочитани не само от потребителите, но и от Google, защото подобрява четимостта на текста и потребителското изживяване като цяло.

 

6. Правила и условия за ползване

Препоръчително е вашият сайт да има отделни страници с условия и правила за ползване, както и за защита на личните данни на потребителите. Google ще отбележи това и ще го класира като надежден и качествен източник на информация.

 

7. Google Анализ и Google Search Console

Инсталирането на тези две системи към сайта ви помага за по-доброто му индексиране в търсачката. Звучи логично, тъй като Google Анализ и Google Search Console са продукти на Google. Следователно данните, които те генерират, могат да се използват директно от търсачката.

 

8. Линкове от конкуренти

Линкове от други страници, класирани в един и същи SERP с вашия сайт за дадена ключова дума, помагат за по-доброто му класиране в Google за тази конкретната ключова дума.

 

9. Разположение на линкове

Къде позиционирате линковете в своя сайт? Това също е от съществено значение. Например линк, разположен в началото на текстово съдържание, има по-голяма тежест от този, поставен в неговия край. И още: Google приоритизира хипервръзките, поставени с началото на самата страница пред тези, разположени в долна или странична лента.

10. Уикипедия линк

Получаване на препратка от Уикипедия  придава допълнителен авторитет на сайта ви, особено в очите на търсачките. Въпреки, че линковете са “nofollow” те са ясен сигнал за качеството на сайта към който водят.

 

11. Брой думи около линк

Линк в публикация от 800 думи е много по-ценен от линк, поставен в кратък текст от 70 символа.

 

12. Отметки в Chrome

Знаете ли, че Google събира данни от вашия Chrome браузър? Съответно страниците, които потребители са добавили като отметки (bookmarks), получават едно допълнително „побутване“ към челните позиции в търсачката.

 

13. Редовни посещения

Google също може да разбере дали вашият сайт се посещава многократно от един и същ потребител. Сайтовете с редовните посетители се класират много по-добре.

 

14. Продължителност на престоя

Друг важен фактор е времето, което потребителите прекарват в страницата ви. Колкото по-дълго я разглеждат или кликват из нея,  толкова по-напред ще се показва тя в SERP.

 

15. История на търсене

Последователността на вашите търсения оказва влияние върху резултатите, които Google ще ви покаже на по-предни позиции. Например, ако първо търсите „кафе машини“, а след това потърсите „ремонт„, по-вероятно е Google да покаже сайтове, които предлагат ремонт на кафе машини, по-напред в SERP. Освен това сайтовете, които посещавате, докато сте вписани в своя Google профил, получават екстра предимство в търсачката.

 

16. Социални мрежи

Често подценявани са социалните сигнали към определен сайт/страница. Броят споделяния в Twitter и Facebook, които дадена страница получава, са обвързани с нейната позиция в Google. Интересно също е, че потребителските профили в Linkedin, които са отбелязали, че са служители в дадена фирма, подпомагат за по-доброто позициониране на тази фирма  в Google.

 

17. URL структура

Страницата, която е по-близо до началната страница, получава преднина в търсачките.

 

18. „Възраст“ на линкове

Въпреки спорните мнения по въпроса и отхвърлянето на това твърдение, практиката доказва, че по-старите препратки са по-мощни от новите.

 

19. Брой думи

Статия с повече думи се класира много по-добре от такива с по-малко текст.

 

20. Свържете се с нас

Не подценявайте наличието на подобна страница на сайта ви. Ако контактите от нея съвпадат с „Whois“ информацията за уеб сайта, Google ще ви даде предимство в SERP.

 

Кои от тези по-малко известни трикове за по-добро класиране в Google използвате? Разбира се, всички те са напълно безплатни и изискват единствено вашето време и съобразителност. Съществуват и платени методи за достигане до челни позиции в Google – това са PPC/CPC рекламите.

Не се колебайте да се свържете с нас за по-подробна информация, а защо не и да изготвим първата ваша такава.

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *