20 фактора за по-добро класиране в Google, които не знаете

Факторите, които определят позицията на сайта ви в големи търсачки като Google, са над 200. О, да! И тъй като вече ви запознахме с основите на SEO (оптимизация за търсачки), днес решихме да ви представим и компилацията ни от “по-малко известни” за повечето хора, но ефективни тактики, за по-доброто ви класиране в Google.
И така, знаете ли, че:
1. Последни актуализации
Приоритет се дава на най-скоро обновените страници. Google дори показва датата на последната актуализация в резултатите от самото търсене (SERP):
2. Мащаб на промените
Какви промени нанасяте в дадена страница също допринасят за по-доброто й класиране в Google. Например добавянето или премахването на цели параграфи и елементи от съдържанието се счита за по-важно, отколкото замяната на няколко думи из текста тук и там.
3. Честота на актуализиране
Редовното обновяване на съдържанието на сайта ви оказва ползотворно влияние върху класирането му на челни позиции в Google. Колкото по-често обновявате сайта си или дадена страница от него, толкова по-добре!
4. Допълнително съдържание
Знаете ли, че ако сайтът ви съдържа допълнително съдържание (под формата на лихвени калкулатори, конвертори на валута, интерактивни рецепти и други) помага за по-доброто му позициониране в Google.
5. Булети и номериране
Използването на номерирани и неномерирани списъци или така наречените булети при оформлението на текстово съдържание са предпочитани не само от потребителите, но и от Google, защото подобрява четимостта на текста и потребителското изживяване като цяло.
6. Правила и условия за ползване
Препоръчително е вашият сайт да има отделни страници с условия и правила за ползване, както и за защита на личните данни на потребителите. Google ще отбележи това и ще го класира като надежден и качествен източник на информация.
7. Google Анализ и Google Search Console
Инсталирането на тези две системи към сайта ви помага за по-доброто му индексиране в търсачката. Звучи логично, тъй като Google Анализ и Google Search Console са продукти на Google. Следователно данните, които те генерират, могат да се използват директно от търсачката.
8. Линкове от конкуренти
Линкове от други страници, класирани в един и същи SERP с вашия сайт за дадена ключова дума, помагат за по-доброто му класиране в Google за тази конкретната ключова дума.
9. Разположение на линкове
Къде позиционирате линковете в своя сайт? Това също е от съществено значение. Например линк, разположен в началото на текстово съдържание, има по-голяма тежест от този, поставен в неговия край. И още: Google приоритизира хипервръзките, поставени с началото на самата страница пред тези, разположени в долна или странична лента.
10. Уикипедия линк
Получаване на препратка от Уикипедия придава допълнителен авторитет на сайта ви, особено в очите на търсачките. Въпреки, че линковете са “nofollow” те са ясен сигнал за качеството на сайта към който водят.
11. Брой думи около линк
Линк в публикация от 800 думи е много по-ценен от линк, поставен в кратък текст от 70 символа.
12. Отметки в Chrome
Знаете ли, че Google събира данни от вашия Chrome браузър? Съответно страниците, които потребители са добавили като отметки (bookmarks), получават едно допълнително „побутване“ към челните позиции в търсачката.
13. Редовни посещения
Google също може да разбере дали вашият сайт се посещава многократно от един и същ потребител. Сайтовете с редовните посетители се класират много по-добре.
14. Продължителност на престоя
Друг важен фактор е времето, което потребителите прекарват в страницата ви. Колкото по-дълго я разглеждат или кликват из нея, толкова по-напред ще се показва тя в SERP.
15. История на търсене
Последователността на вашите търсения оказва влияние върху резултатите, които Google ще ви покаже на по-предни позиции. Например, ако първо търсите „кафе машини“, а след това потърсите „ремонт„, по-вероятно е Google да покаже сайтове, които предлагат ремонт на кафе машини, по-напред в SERP. Освен това сайтовете, които посещавате, докато сте вписани в своя Google профил, получават екстра предимство в търсачката.
16. Социални мрежи
Често подценявани са социалните сигнали към определен сайт/страница. Броят споделяния в Twitter и Facebook, които дадена страница получава, са обвързани с нейната позиция в Google. Интересно също е, че потребителските профили в Linkedin, които са отбелязали, че са служители в дадена фирма, подпомагат за по-доброто позициониране на тази фирма в Google.
17. URL структура
Страницата, която е по-близо до началната страница, получава преднина в търсачките.
18. „Възраст“ на линкове
Въпреки спорните мнения по въпроса и отхвърлянето на това твърдение, практиката доказва, че по-старите препратки са по-мощни от новите.
19. Брой думи
Статия с повече думи се класира много по-добре от такива с по-малко текст.
20. „Свържете се с нас“
Не подценявайте наличието на подобна страница на сайта ви. Ако контактите от нея съвпадат с „Whois“ информацията за уебсайта, Google ще ви даде предимство в SERP.
Кои от тези по-малко известни трикове за по-добро класиране в Google използвате? Разбира се, всички те са напълно безплатни и изискват единствено вашето време и съобразителност. Съществуват и платени методи за достигане до челни позиции в Google – това са PPC/CPC рекламите.
Не се колебайте да се свържете с нас за по-подробна информация, а защо не и да изготвим първата ваша такава.
Препоръчани статии

Google Ads паралелно проследяване става задължително от 30 Октомври
октомври 25, 2018

Как да напиша добро заглавие?
юни 22, 2018